הפרעות בליעה בדמנציה
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, סבתי חולת אלצהיימר -סיעודית הייתה שותה באמצעות קשית וכרגע עברנו לשתייה באמצעות מזרק אל תוך הפה. באמצעות קשית במצבה זה יותר קשה לה האם יש הבדל ביניהם? האם עדיפה שתייה בקשית על פני מזרק במיוחד בחולי דמנציה?(פיתוח שרירי הלסת וכו) או שאין לכך משמעות יש דרך אחרת לתת לה לשתות?(באופן ידני)
בדמנציה הבעיה היא היכות לפעול באופן מודע, שתיה בקשית דורשת פעילות מכוונת והשתיה במזרק פסיבית ומעוררת את רפקלס הבליעה, הבעיה שזה מעמיד את סבתך בסכנה של השתנקות בגלל שמשקים אותה ללא שיתוף פעולה מצידה. עדיף לתת לה נוזלים מוסמכם במסמיך מסחרי, בכף תוך לחיצה על גוף הלשון, לעוררות רפלקס הבליעה