אובדת עיצות האם לנתח תינוק בן שנה באוזניים

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

14/03/2002 | 00:22 | מאת: עידית

הבן שלי בן שנה. אנחנו גרים באירלנד מאז לידות. בחצי שנה האחורנה הילד היה חולה מאוד משילשולים ועד הקאות. בשולשה חודשים האחרונים 4 דלקות אוזניים. 3 טופלו בדיסטריקולור (טעם או ריח תות) והאחרונה באוגמנטין. בין כל הדלקות נצפה באוזן נוזלים. שלושה ימים לאחר האודמנטין צפה המומחה עדין נוזלים באוזניים. ה- GP פה שעקב אחריו שלח אותי למומחה עם מכתב הממליץ לעשות כפתורים. (אני יודעת שיש לו המון תארים אך אין לי מידע מה זה מה לצערי). נפגשו עם המומחה לפני יומיים שהמליץ ישר על הניתוח. הוא כמובן הסביר מה יעשו (ינקזו נוזלים ואז ישמו את הצינוריות הקטנות). הוא כמובן העלה בפני את האופציה שאם הילד היה בן שנתיים ולא היה כל כך הרבה נוזלים הוא היה שוקל (מה שאומר לטעמי שאולי הוא לא מאלה שרצים לניתוח ?). יש להוסיף שנזלת שהיתה לילד גרמה גם היא לדלקת בעין (מן הסתם אותם צינורות). מאחר ואני גרה בחו"ל ואין לי ידע או אפשרות לראות רופאים אחרים (הבנתי שזה אחד המומחים הטובים פה ע"פ הרופא שלי. הביטוח מכסה עליות ככה שלא היתה בעיה להגיע אליו). לא נערכה בדיקת שמיעה, אך הרופא ציין שאולי אין כרגע פגיעה אך היא תתיכן אם הילד ימשיך להיות עם נוזלים (ראיתי את האוזן הימנית שכל העור הפנימי אדום, הרופא שיתף אותי בכל תהליך שעשה) מצטערת שיצא ארוך אך אני נואשת לדעת האם זה הטיפול הסופי לילד בגיל שלו. יש לציין ששתי האנטיביוטיקות לא הועילו או שיפרו את מצבו (רק את הכאב), הילד שוב מושך באוזניים לצערי. לגבי הניתוח הייתי שמחה לדעת אם יש הכנה לילד בגיל הזה בכלל. אני זאת שמרדימה אותו. ושאלה לגבי הניתוח עצמו הוא האם לאחר ההרדמה משתמשים באייר ווי להנשמה ? מליון תודות מראש על התשובות - עידית

לקריאה נוספת והעמקה
15/03/2002 | 07:13 | מאת: ד"ר יהודה רוט

שלום עידית ראשית, לא מקובל לנתח ללא בדיקת שמיעה. אישית, לא הייתי רץ לנתח. ניתן לטפל בתרופות אנטיביוטיות נוספות ומגוונות, ניתן לעשות דיקור של התופית ולנסות לבודד את החיידק, ולהתאים אנטיביוטיקה לפי הרגישות של החיידק. ניתן גם לנסות טיפול אנטיביוטי מונע. יש לברר גם מדוע קיימת הנטייה לדלקות חוזרות. למשל, אם יסתבר שקיימת אנמיה, תיקונה (תזונה משופרת, תכשיר ברזל) יפתור את הבעייה. לגבי הניתוח עצמו - ההכנה צריכה להיות בשיחה עם המנתח. לאחר הניתוח, לכמה דקות, משתמשים לעיתים ב airway.

15/03/2002 | 22:02 | מאת: עידית

עזרת לי מאוד למרות שאני מרגישה שבגלל שאני בחו"ל ולא מכירה אף אחד. ובמיוחד לאחר ששאלתי את המנתח אם עושים טיפול מונע וקיבלתי תשובה שלא רצוי. אני לא יודעת מה לעשות או לבקש. אבל המון תודה ונתת לי לפחות דרך לשאול שאלות.

מנהל פורום אף אוזן גרון