דלקת אזניים נמשכת לילד בן 10 חודשים

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

17/02/2002 | 09:40 | מאת: איתי

בני בן 10 חודשים, סובל מזה כמעט 10 חודשים מדלקת אזניים נמשכת [חוץ מזה הוא בסה"כ בריא]. יש תקופות יותר טובות ופחות טובות אבל המינימום שהוא מגיע זה אזניים אדומות עם מים באזניים. סיים בשבוע שעבר טיפול בזינט המצב השתפר אם כי כאמור נשאר ב"רמה המינימלית שלו" ושוב חזר לדלקת אזניים לא יפה. הרופאים מדברים על אפשרות להתחיל בטיפול מונע [שאין לנו מושג מה זה אומר]. שאלותי: 1. מהו הטיפול המונע? מה המשמעויות שלו? 2. באחת הפעמים שהיינו בבי"ח רופא אמר שאולי יצטרכו לנקב את עור התוף - מה המשמעות? 3. האם דלקות חוזרות עלולות לפגוע בשלב כלשהו בשמיעה?

לקריאה נוספת והעמקה
17/02/2002 | 14:15 | מאת: DAF

אני אמא לילד בן 13.5 שסבל עד גיל 4.5 מתמונה דומה ואפילו גרועה יותר. מטרנה על בסיס חלב גורם לאלרגיה ולהצטברות נוזלים. לפעמים החלפת החלב לצימחי משפרת את המצב. בנוסף יש אפשרות נוספת ברפואה אלטרנטיבית והיא טיפול בעזרת נר שעווה שמשחרר את הנוזלים ובכך לא מגיעים לטיפול אנטיביוטיקה. אפשרות אחרת שעשיתי בזמנו לפני 9 שנים זה ניתוח כפתורים שהוא יעיל מאוד ועוזר לתעלת האוזן להתאוורר ובכך נמנעת דלקת אוזנים/מים באוזניים. ממולץ ד"ר שלמה צרפתי ברמת אביב. בהצלחה ובריאות.

17/02/2002 | 21:59 | מאת: ד"ר יהודה רוט

הטפול המונע משמעותו טפול אנטיביוטי ממושך (עד שלושה חודשים), והוא יעיל במקרים רבים. אין בו נזק בילדים הניזונים כהלכה (כולל מוצרי חלב). אם יכשל טפול זה, ניתן להתקין בנתוח קצר צנוריות אוורור (כפתורים), ואז סכויי ההחלמה טובים מאוד. דלקות חוזרות אכן יכולות לפגוע בסופו של דבר בשמיעה. כן, כדאי לנסות לתקופה קצרה הפסקה בחלב פרה, כדאי לודא שהילד אינו אנמי, לא מומלץ שמוש בנר אלטרנטיבי - זאת שטות מסוכנת.

מנהל פורום אף אוזן גרון