אלרגיה ואף סתום

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

26/01/2002 | 06:57 | מאת: יובל

לד"ר רוט שלום רב, אני סובל מאלרגיה כרונית הגורמת לאף סתום (בעיקר בלילה), התעטשויות רבות, נזלת מימית, וצורך לקנח את האף עשרות פעמים ביום. בבדיקת אלרגיה לא נמצא משהו ספציפי הגורם לכך. הגעתי למצב שהתכשירים הסטרואידיים גם הם כבר לא עוזרים. לאחרונה הוצע לי לעבור טיפול בגלי קול (coblation), באף ובחיך הרך. האם טיפול זה אכן יעיל וישפר את המצב, דהיינו נשימה חופשית יותר, וצמצום תופעות האלרגיה? האם יש לטיפול זה איזה שהם סיכונים או תופעות לוואי? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
26/01/2002 | 18:58 | מאת: ד"ר יהודה רוט

יובל שלום הטפול בנזלת ובעיטוש הוא תרופתי ולא ניתוחי. נסה לאסוף את כל נתוני הטפולים שקבלת בעבר, וכן את תוצאות הטסטים, ושקול פנייה לחוות דעת נוספת. הטפול שציינת הוא ניתוח, שעשוי לשפר את זרימת האויר באף. לא ברור למה נדרש טפול בחיך. לכל ניתוח יתכנו סיבוכים. כאמור, יש לברר תחילה אם אמנם כלו כל הקיצין ואין מנוס מניתוח.

27/01/2002 | 18:37 | מאת: יובל

לד"ר יהודה רוט שלום, תודה רבה על תשובתך. הניתוח בחיך הרך שהוצע לי (גם הוא באמצעות coblation) אמור לפתור בעיית דום נשימה שנמצאה אצלי בבדיקת שינה, ובגלל שכאמור בלילה האף נוטה להסתם, מכשיר CPAP לא תמיד יעיל. אני מבין שהניתוח בשיטת ה-coblation הוא חדש יחסית ופשוט יותר, עד כמה יעיל טיפול/ניתוח כזה? אני נוטה לבחור בו מכיון שנאמר לי שהניתוח הרגיל, (כך גם מנסיונם של אחרים), כרוך בכאבים, בדימום ובסבל של לפחות שבוע/שבועיים, וכן גם הניתוח להרחבת מעבר האויר בלוע אינו נעים כלל, עלול להיות כרוך בסיבוכים ולא תמיד פותר את הבעיה. לו הייתי מוצא שיטה לישון בלילה עם זרימת אויר חופשית יותר (דרך האף), הייתי מוותר על שני הניתוחים ומשתמש במכשיר CPAP. ניסיתי כבר כל כך הרבה דרכים, ע"י הגברת לחות, עם כל ה"נזונקסים" למיניהם, עם מי ים סטריליים, שמן אקליפטוס וכו' וכו' - זה אולי קצת עוזר בהתחלה, אבל במהלך השינה האף נסתם כמעט לחלוטין ואני מתעורר מזה שוב ושוב. תודה, יובל.

מנהל פורום אף אוזן גרון