דלקת גרון כרונית

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

24/11/2001 | 10:42 | מאת: Trinity

בגיל 15 חליתי באנגינה חריפה מאוד, בהתחלה היה חשד שמדובר בחזרת בגלל שהגרון התנפח בצורה נוראית. מאז אני סובלת מדלקות שקדים כרוניות (אני כבר בת 26). בעבר פעם בחצי שנה, אך בחודשים האחרונים מדובר בפעם בחודש! (נראה לי שבגלל הלחץ בלימודים שהתחילו בקייץ). הכוונה היא לדלקת שמתחילה בכאב גרון והתנפחות של הבלוטות, ממשיכה בנקודות לבנות על השקדים ושיאה, בחלק מהמקרים, בשקדים לבנים לחלוטין. מכיוון שמדובר בפעם בחודש אני משתדלת להמנע מאנטיביוטיקה ולוקחת מספר כדורי ויטמין C ביום ולאחר כ-4 ימים עד שבוע הדלקת נרגעת (מוקסיפן עוזר תוך יום יומיים). די נמאס לי מהדלקות, מה עושים? יכל להיות שמדובר במשהו שלא קשור ללחץ נפשי אלא משהו ויראלי שלא נעלם?

לקריאה נוספת והעמקה
25/11/2001 | 09:16 | מאת: ד"ר ארז בנדט

אנגינה פעמיים בשנה היא בתחום הסביר. לעומת זאת - כל חודש... מכיוון שאתה עצמך מנתח את המצב וקושר זאת לתקופת לחץ לא אמליץ בכיוון "הקונבנציונלי" של אנטיביוטיקה רבה או אנטיביוטיקה מונעת או ניתוח שקדים. בתקופות של לחץ נפשי/מתח עלולה להיות ירידה בתפקוד של מערכת החיסון. חשוב להחזיר עצמך לאיזון של תזונה טובה, שינה ומנוחה וכו'. ניתן לשקול שמוש בתכשירים מצמחי מרפא לחיזוק מערכת החיסון - לדוג' אסטרגלוס. ניתן להתייעץ באחד מפורומי התזונה / רפואה אלטרנטיבית של דוקטורס.

07/02/2002 | 23:23 | מאת: רם גולדמן

אני לא משוכנע שהתשובה שקבלת עזרה לך... בכל מקרה אני מקווה שהבעייה קבר ניפתרה מאחר ועבר די הרבה זמן מאז. נדמה לי שלי יש בעייה דומה לשלך, אם מצאת איזו תרופת קסם/טיפ רפואי או כל מידע אחר אשמח מאד לשמוע ממך בנושא (דרך הפורום או ב e-mail שלי המצורף). תודה, רם.

מנהל פורום אף אוזן גרון