אובדן שמיעה

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

18/06/2001 | 08:10 | מאת: לימור

שלום. אחי (בן 24 ) איבד לפני כשבועיים את שמיעתו באוזן שמאל. כשמדברים איתו הוא שומע בטונים נמוכים. מדי פעם יש גם כל מיני "הפרעות". הוא אושפז בבי"ח ל-5 ימים בטיפול של סטרואידים כל 4 שעות (במינון של 60 מ"ג נדמה לי). היה שיפור קל מאוד ושיחררו אותו עם הפניה לבדיקת MRI. התור נקבע ל-2.8.01. במוצ"ש האחרון (16.6.01) אחי החליט לחזור לבי"ח בטענה שהוא מרגיש לחץ באוזן ואיבוד תחושה בלחי שמאל. בביה"ח אמרו שבשל אובדן התחושה בלחי ייתכן שמדובר בגידול וצריך לחכות לבדיקה כדי לדעת בבירור, אבל אין צורך באישפוז. שאלתי היא, האם חודש וחצי של המתנה לבדיקה הם לא יותר מדי זמן? הרי מאז שהוא הפסיק עם הסטרואידים עבר רק שבוע ואז התחיל אובדן התחושה בלחי. מה אם זה יתפשט הלאה לחצי הפנים? האם יש צורך לקבל חוות דעת נוספת? אם כן, אפשר להמליץ על רופא טוב? אודה על תשובתכם המהירה. לימור.

18/06/2001 | 12:14 | מאת: ד"ר ארז בנדט

הטיפול והבירור עד כה נכונים. חבל לבזבז זמן וכסף כרגע על חו"ד נוספת שתמיד תאמר לכם קודם נראה את הMRI. זמן ההמתנה לMRI עשוי להתקצר אם תפעילו "מנופי לחץ" דרך הקופה. זה לא באמת משנה כי גם אם יש חשד לגידול, מדובר כמעט ב100% מהמקרים בגידול שפיר (דהיינו - לא סרטני) שקצב גדילתו איטי ביותר והא נמצא שם (אם אכן נמצא) במשך חדשים-שנים. זירוז ה MRI עשוי להקל על תחושת המתח שלכם אך כנראה שלא ישפיע מבחינת המהלך הרפואי.

18/06/2001 | 13:18 | מאת: לימור

שלום ד"ר בנדט. תודה רבה על תשובתך המהירה. הצלחת להרגיע אותי קצת. אנחנו בלחץ נוראי. בהמשך לתשובתך, אם באמת מדובר בגידול שפיר, ניתן להסירו בניתוח? אם כן, יש סיבה/סכנה שיחזור? ואם מסירים בניתוח התחושה בלחי וסביבתה חוזרת? מצפה לתשובה. תודה.

מנהל פורום אף אוזן גרון