סחרחורות חריפות - פיתאומיות

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

20/04/2001 | 23:19 | מאת: עודד

שלום רב. אני בן 38.5 .בריא .לא מעשן. לאחר תחושה של חוסר יציבות בזמן תנועת ראש בימים האחרונים.היתעוררתי הבוקר עם סחרחורות חזקות ביותר,(ללא עזרה של אישתי ותמיכה בקיר לא היצלחתי לגשת לשירותים.כמובן מלווה בתחושה של הרגשה שאני עומד להיתעלף,) הסחרחורות נימשכו בזמן שכיבה.ומיד עם הזזת הראש בתנועה קלה ביותר זה היתגבר.מיד אח"כ היתחלתי להקיא. על ריק,והרגשה של חנק. יד עם שתיה של מים או תה הקאתי, החולשה והסחרחורות נימשכו כ 6-7 שעות,ולקראת הצהריים והערב יש שיפור בהרגשה. הייתי אמור לטוס למיזרח הערב.וביטלתי. האם יש צורך לעבור בדיקות או טיפול מסויים,אם ההרגשה תישתפר,? והאם מומלץ לטוס למיזרח ביום ב הקרוב? רופא המישפחה (לא היצלחתי לקום) היסביר לי בטלפון שזה וירוס באוזן שפוגע בשיווי המישקל,ונתן לי נר נגד הקאות,ותרופה לסחרחורות. בזמן הסחרחורות נאמר לי שהייתי מאד חיוור ולבן. בתודה מראש. בתיקווה לתשובה מהירה,לקבלת החלטה.

לקריאה נוספת והעמקה
21/04/2001 | 18:48 | מאת: ד"ר ארז בנדט

על פניו נראה שמדובר בזיהום ויראלי שפגע באזן הפנימית. האם חשת גם שינוי בשמיעה? ממליץ להבדק ע"י רופא אאג (שמתמצא בנושא סחרחורת) כבר מחר כדי לנסות ולתעד את כיוון הניסטגמוס (תנועת עיניים פתולוגית בזמן התקף סחרחורת) + בדיקות נוספות בזמן ההתקף - זה ילמד איזו אוזן נפגעה. קרוב לוודאי תשלח גם לבדיקת שמיעה וכו' לפי הממצאים ותקבל תרופות להרגעת הסחרחורת למספר ימים. ממליץ לדחות את הטיסה לפחות בשבוע עד 10 ימים. ייקח זמן עד שתחזור לאיתנך.

25/04/2001 | 00:12 | מאת: עודד

תודה על תשובתך המהירה. 3 ימים לאחר התקף הסחרחורות קיבלתי עוד התקף חריף קצת פחות מהראשון,אבל נימשך כ 8 עד 10 שעות,שנורא החליש אותי, ולא היצלחתי להיתאושש עד הערב.(סחרחורות,חולשה,בחילות חזקות) עשיתי בדיקות שמיעה ללא מימצא של ירידה בשמיעה,רופא א.א.ג המליץ המשך מעקב אצל נאורולוג, כי בד"כ דלקת של האוזן הפנימית אינו חוזר בגל השני.ואין מימצאים אחרים, לצערי בזמן הבדיקה רופא א.א.ג לא מצא את תנועת ה ניסטגמוס. מבקש לדעת: 1)האם חולשה הכללית,והרגשה של חוסר יציבות ימשך וידעך? 2)האם יש צורך לחטט בנושא לכוון הנאורולוג? 3)האם חיסון טטנוס 24 שעות לפני ההתקף עלול היה לעורר בעיה זו,כי כאמור כ שבוע לפני 4)האם בזמן טיסה לאחר הבראה כשיש לחץ על האוזניים בעיה זו עלולה להיתעורר? כי התקף כזה בטיסה אין לי מושג איך עוברים. ההתקף הירגשתי מן חוסר יציבות וסיחרור קל בזמן תנועת ראש, וכ"ו בתודה מראש. ומיצטער אם הרביתי באינפורמציה ושאלות.

מנהל פורום אף אוזן גרון