בלוטות לימפה הרבה שנים

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

28/04/2022 | 02:54 | מאת: אלון

שלום ד״ר! כמה שאלות בנוגע לבלוטות לימפה. 1)מה ההגדרה של בלוטות לימפה מוגדלת? ז״א האם ניתן לחוש בבלוטת לימפה טבעית/נורמלית בצוואר והיא לא תיחשב למוגדלת, או שאצל אנשים בריאים לא ניתן לחוש בבלוטות אלא אם כן היה זיהום שקדם לזה. 2) האם זה הגיוני יש לי בלוטה קטנה מאחורי האוזן ומספר בלוטות בצוואר כבר קרוב ל-20 שנה? אציין שבאמת סבלתי בילדותי ממספר זיהומים בעור ןבקרקפת אך לא מוזר שהבלוטות לא נעלמו עדין, למרות שגודלן לא השתנה? 3) האם יש איזשהו טיפול כלשהו, אפילו אלטרנטיבי להורדת הנפיחות לאחר כל-כך הרבה ללא ניתוח? אולי כוכרומין אולי דברים אחרים שאתה מייעץ. 4) האם יש סיכוי שבלוטות לימפה שנפוחות שנים כמו שאמרתי יחזרו יום אחד לגודל טבעי (למרות היותן לא מסוכנות) או שזה כבר לא יקרה? ז״א הבלוטה תישאר כמו שהיא כמעין סוג של צלקת. תודה, ואודה לתשובתך.

בלוטת לימפה מוגדלת מעל ל 1 ס"מ כמובן שלא רק הגודל חשוב אלא צורה אספקת דם ולבלוטה ועוד כמה קרטריונים . בלוטת לימפה יכולות להיות מוגדלות כתוצאה מדלקות או מחלות אחרות . באם יש בלוטטות מוגלדות תקופה ארוכה ממליץ שידגמו אותה

02/05/2022 | 12:11 | מאת: אלון

היי דוקטור. תודה על המענה. הבלוטות נפוחות מעל 15 שנים כמו שאמרתי, מאז שאני ילד. הן נבדקו בזמנו אך לא הוחלט לקחת ביופסיה אלא רק אולטרסאונד. לפי מה שאני זוכר כולן מתחת לס״מ אולי 0.8 הכי גדולה או גג ס״מ. מאז הייתי בכמה מעקבים והכל היה תקין (גודל מרקם וכו׳). השאלה שלי אם יש סיכוי שיום אחד הבלוטות יחזרו לגודל טבעי? ובלי קשר מדוע הן נשארו כך?

מנהל פורום אף אוזן גרון