הגדלת שקד שלישי במבוגר

דיון מתוך פורום  אף אוזן גרון

17/08/2021 | 00:57 | מאת: שירן

שלום רב, אני בת 25 ובעקבות סיטי ראש שבוצע בגלל תלונה אחרת, התגלה אצלי ממצא לוואי של הגדלת השקד השלישי, עברתי ביופסיה מהנזופרניקס והתשובה יצאה תקינה שזה אכן רקמה תקינה של אנדואיד וזה תגובתי או משהו כזה. הרופא אמר שיש לי פשוט שקד שלישי מוגדל כמו שיש לילדים, אך אם זאת אני קוראת באינרנט ורואה שזה דבר די נדיר ויש המלצות לנתח ולכרות את הממצא במבוגרים, שאלתי היא האם מומלץ לי להסיר את השקד השלישי מבחינת ״לא לקחת סיכון״ או שהביופסיה שוללת כל מצב מסוכן ואין צורך בניתוח, יש לציין שאיני חווה שום תופעות או תלונות בנוגע לנשימה וזה לא מפריע לי. מה עליי לעשות?

שקד שלישי במרבית המקרים כ 80% נעלם עד גיל 12 שנה. המשמעות שחלק לא יעלם וניתן למצוא את שה בגיל מבוגר, התופעה יותר שכיחה במעשנים. באם נלקחה ביופסיה מהאיזור ויצר תקין. אין מקום לשום פעולה אח"כ. כמובן מותנה בקליניקה. אם יש קליניקה כל שהיא אז מטפלים , אם אין תלונות אין צורך בשום מעורבות.

18/08/2021 | 19:11 | מאת: שירן

האם עצם זה שהאנדואיד מוגדל זה מגביר או מעלה סיכון להתפתחות של ממאירות כלשהי באיזור ? או שאם זה מוגדל זה רק הסיכון של גידול נוכחי ולא עתידי חלילה. כי ראיתי בכמה פורומים שרופאים ממליצים לעקוב אחר הממצא… גם לאחר ביופסיה, אז למה בעצם?תודה על המענה:)

מנהל פורום אף אוזן גרון