פעוטה בת שנתיים, גמולה ולא מוכנה לעשות קקי באסלה/סיר

דיון מתוך פורום  גמילה מחיתולים

28/04/2020 | 17:33 | מאת: קסניה שגב

שלום, הבת שלי נגמלה מחיתולים לפני כחודש. פיפי הלך קל, התרגלה והבינה תוך שבוע לעשות באסלה/סיר ותמיד מודיעה כשיש לה, כמעט ללא פספוסים. עם הקקי זה סיפור אחר, היא ממש מפחדת לעשות. היא לא אומרת שיש לה, אנחנו פשוט רואים שהיא נעמדת ברגליים צמודות ולוחצת/מתאמצת. ברגע הזה אני או בעלי שואלים אותה אם יש לה קקי והיא אומרת לא בתוקף ואם ממשיכים לומר לה שיש לה ובואי לעשות, היא נכנסת ללופ של בכי ואנטי ולא מוכנה בשום אופן לבוא לשירותים או לשבת על האסלה. ככה היא מתאפקת ומתאפקת עד שאנחנו מושיבים אותה בלית ברירה על האסלה/סיר והיא ממש בוכה. נשבר לנו הלב. מה ניתן לעשות כדי להקל עליה ולעזור לה? אני לא בטוחה שמה שאנחנו עושים זה נכון.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב קסניה, משמח מאוד שהלך לכם ולילדה בקלות עם הפיפי. זה סימן שהייתם רגישים לתקופת הבשלות שלה, וכל הכבוד על כך. לגבי הקקי, זו תופעה מוכרת שזה לוקח יותר זמן. ישהן פעוטות שמתקשים להיפרד מהקקי כי הוא נתפס בעיניהם כחלק מגופם. מכיוון שהיא בלחץ, חשוב שאתם תהיו רגועים, ושתסמכו עליה שזה עניין של זמן וזה יסתדר. מציעה לכם לשוחח איתה בזמן רגוע (לא כשהיא בלחץ כי עכשיו היא צריכה קקי), לתת לגיטימציה לקושי שלה ולהתייעץ איתה לגבי מה עושים מעכשיו כשהיא צריכה קקי. מכיוון שהיא צעירה כדאי שאתם תובילו, אבל תתנו לה הרגשה שהיא חלק מהעניין, שמקשיבים לה, שמבינים אותה. למשל: אנחנו רואים שכל פעם שהגוף שלך אומר לך שיש לך קקי את קצת נלחצת ובוכה. אנחנו מציעים לך ללכת לשירותים ואת לא רוצה ואז זה לוחץ לך ולא נעים לך ואת בוכה. מה את אומרת? איך את רוצה שנעזור לך? תקשיבו לה. אני יודעת שהיא מאוד צעירה ורמת השיח איתה מוגבלת. אבל היא תבין אתכם. תוכלו להגיד לה שמעכשיו, כאשר תראו שהיא צריכה קקי אתם תעזרו לה. תיקחו אותה לשירותים ותעזרו לה לשבת על הסיר ולעשות קקי. אני מבינה שזה מה שאתם עושים בסופו של דברו ואז היא עושה. אז תשוחחו איתה ולאחר מכן עשו זאת בעדינות ובעקביות, עם מסר שאומר שאתם סומכים עליה. זה יקח קצת זמן עד שהיא תשתחרר ותרגע, אבל היא עדיין בתהליך למידה וזקוקה לליווי ולתמיכה שלכם. מה דעתך?

10/05/2020 | 05:46 | מאת: קסניה שגב

היי איילת, תודה רבה על תשובתך. החלטנו לשחרר את הלחץ סביב עשיית הקקי, כלומר אם לפני שבועיים בכל פעם שהיינו רואים שמשהו מתרחש אז מיד היינו לוקחים אותה לשירותים וזה יצר הרבה תסכול ובכי, היום פשוט הפסקנו. אנחנו רואים שהיא לוחצת נניח ואומרים ברוגע "אם יש לך קקי את יכולה לשבת בסיר/ ללכת לשירותים ". המצב הפך רגוע יותר ויש פעמים שהיא פשוט הולכת לבד לשירותים או לסיר ועושה לבד ומודיעה לנו בדיעבד, ככה שזו התקדמות מבחינתנו. זה לא "מושלם" עדיין, אבל זה חלק מהתהליך ואנחנו שמחים שככה. בשלב הזה שהיא רגועה יותר אני חושבת שבאמת אפשר לשוחח על הקושי ולהסביר. תודה רבה שוב! קסניה

מנהל פורום גמילה מחיתולים