צרבת שלא מגיבה לטיפול

דיון מתוך פורום  כירורגיה של ושט-קיבה

08/09/2021 | 17:18 | מאת: מריה

שלום, סובלת מרפלוקס סמוי מצבתה בסריפה בפה, קושי נשימה ומן הרגשה כהתקף לב. אחרי בירור של גסטרו יש לי בקה סרעפתי גולש 1.5 סמ. ושת על שם בארט.רירית של ושת תחתון מטפלזיה. רירית קבע עם דלקת כרונית קלה. בברבו נמצא כי יש abnormal ph test: nighttime reflux. לוקחת דקסילנת בערב כדור של 30מג. כבר שנה. עדין יש סריפה בפה והתחילו לחזור קושי נשימה ודפיקות לב. מנומטריה מראה חוסר בפרסטלטיקה בגוף הושט. בדיקה בליעה עם בריום תקינה. מה מומלץ לעשות במקרה כזה? האם יש תרוםה לחיזוק סוגר תחתון. ניסיתי בקלוקסס במקום דקסילנת. אבל זה רק החמיר מצב, חזרו התקפי של קושי נשימתי ודפיקות לב.

שלום לך צרבת שלא מגיבה לטיפול , זה די בעייתי . בגלל שיש לך בקע סרעפתי גולש רפלוקס תשאר אפילו אחרי שצרבת מנוטרלת . יש מקום לחשוב על ניתוח תיקון בקע סרעפתי ואנטי רפלוקס בגלל שיש לך בארט כבר , וטיפול תרופתי לא ממש עוזר . בהצלחה

09/09/2021 | 09:19 | מאת: צרבת שלא מגיבה לטיפול

תודה על תשובה, אם תרופות מורידים חומציות, רפלוקס עדיין יכול להישאר? ומה משמעות של זה? ושט עדיין ממשיכה להיפגע מרפלוקס ובארט יכול להתפשת? האם עדיף לעשות ניתוח ניסן או טפה? אני נורא פוחדת מניתוח ושיהיה קושי לבלוע והחמרה אחרי שנתיים כי קראתי שזה יכול לחזור וגם להיות יותר גרוע.

אכן , רפלוקס נשאר כי יש בקע סרעפתי והמנגנון אנטי רפלוקס פגוע בגלל זה . תרופות מנטרלות חומצה , זה מוריד סיכון להתפשטות להתקדמות בארט . לגבי ניתוח - ניסן נותן תוצאות הכי טובות של אנטירפלוקס . טופא - לא מומלץ בנוכחות בארט בגלל שזה לא אפקטיבי. קושיי בבליעה מופיע לאחר הניתוח ב15% ולרובם חולף אחרי חודש וחצי . לגבי כישלון בניתוח - זה מופיע כ12-15%. את צריכה להקשיב לאנשים עם ניתוח מוצלח , שזה רוב .

09/09/2021 | 11:32 | מאת: מריה

המון תודה. הלואי רופאים בארץ היו מסבירים כמוך ברור ומרגיע.

הכל יהיה בסדר שיהיה לך בהצלחה

22/09/2021 | 21:05 | מאת: מריה

שלום, יש לי שתי שאלות: 1.איך ניתן לעקוב אחרי התפתחות בארט אחרי שמבצעים פונדופליקציה כי סוגרים איזור של וושט ואז אפשר לפספס התפתחות של בארט. 2. האם זה בסדר לעשות פונדופליקציה כשפריסטלטיקה של וושט נכשלת בבדיקה של מונומטריה?

1, איזור של ושט התחתון לא סוגרים בפונדופליקציה , עדיין אפשר לראות ולעקוב . 2.במקרים של פריסטלטיקה לא אופטימלית ניתן לעשות פונדופליקציה חלקית

30/09/2021 | 02:28 | מאת: מריה

1. האם רפלוקס יכול לגרום לדלקת באוזניים. בזמן אחרו7 מתנפחות לי אוזניים בלילה וגם חש יובש בפה. האם זה תוצאה מרפלוקס או תרופות כמו דקסילנת שאני לוקחת? 2. פונדופליקציה חלקית (עקב פריסטלטחקה נכשלת) זה על שם פונדופליקציה תופה 270 מעלות או שזה פונדופליקציה ניסן רק יותר חלש ? במה כרוך (סיבוכים) ביצוע פונ דופליקציה עם פריסטלטיקה נכשלת?

1. בהחלט , יכול להיות תופעות של רפלוקס 2.פונדופליקציה חלקית - ע''ש טופה ניתן גם לעשות ע''ש ניסן אבל יותר רפוי , לא לחוץ מדי . יש עוד נקודה- אחרי שחשיפת חומצה לושט נגמרת גם פריסטלטיקה משתפרת

מנהל פורום כירורגיה של ושט-קיבה