מיחושים בבטן ותחושת מלאות

דיון מתוך פורום  כירורגיה של ושט-קיבה

23/12/2020 | 17:52 | מאת: טל

שלום רב אני בת 45. לפני 23 ימים התחלתי להרגיש מיחוש קל- בינוני בבטן עליונה אמצע שהופיע כל שעה בערך, לאחר כ 3 ימים המיחוש הפסיק ואז התחילו להופיע לי מיחושים קלים מפוזרים יותר בבטן העליונה באמצע או בצד ימין, מידי פעם אבל פחות תקוף מופיעים המיחושים גם בבטן התחתונה, צד ימין או בגב, כל פעם באזור שונה אך לא בצד שמאל. בהתחלה מיחושים אלו הופיעו לעיתים קרובות יותר במהלך היום ואם הזמן פחת אבל עדיין מופיעים. כל מיחוש נמשך כשניה- שתיים ואז נפסק וחוזר בגלים בשעות שונות של היממה, גם לפני או אחרי האוכל, גם לפני או אחרי יציאה. המיחושים בדרך כלל קלים אך מורגשים, מספר פעמים הרגשתי את המיחושים בעוצמה חזקה ומלחיצה יותר כמו דקירות גם באזור מותן ימין , אבל רוב הפעמים מופיעים בצד ימין או אמצע הבטן. יש ימים שאני חשה חוסר נוחות בבטן עליונה/ תחתונה כמו בלון נפוח במהלך כל היום. בדיקות דם כולל דם סמוי יצא שלילי, שלילית גם לחיידק הבטן. באולטרה סאונד נמצא פוליפ 2 מ״מ בכיס המרה ואבן קטנה 4 מ״מ בכליה וכבד שומני. יש לי גזים מרובים ככל הנראה יותר מתמיד. אני במעקב של גסטרולוג בחו״ל. אני מאוד מוטרדת ורציתי לדעת ממה עלולות לנבוע כל התחושות האלה ואלו בדיקות נוספות מומלץ לעשות. תודה.

שלום סימפטומים שאת מתארת לא ספציפיים. אני ממליץ לבצע סיטי בטן בירור כאבים בבטן .זה בשלב הראשון

24/12/2020 | 21:24 | מאת: טל

האם MRI ניתן כם לעשות או CT זו הבדיקה המועדפת? כמו כן רציתי לשאול באופן כללי, האם כאבי בטן/ התכווצויות של סרטן המעי הגס אינם ספציפיים או ממוקדים באזור מסויים? תודה.

CT בטן היא הבדיקה המועדפת . כאבי בטן יכול להיות ביטוי של מחלות שונות, לאו דווקא סרטן מעי הגס . אבל בכל מקרה דורש בירור . בהצלחה

מנהל פורום כירורגיה של ושט-קיבה