האם אסתמה או שעלת?
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בת 40, מזה חודש וחצי שיעול כבד מלווה בנזלת, צרידות כאבי גרון וקוצר נשימה, טופלתי לאורך כל התקופה בתרופות שונות לרבות אנטיביוטיקה (רוליד זינט) פרדינזון 40 מ"ג למשך מס' ימים ,משאפים (סרטייד ונטולין) , סירן (מכייח), טלפסט וכו' ללא הועיל האבחון היה אסתמה אם כי נשלחתי ליתר ביטחון לשלול שעלת.. תוצאות בדיקת הדם לשעלת : BORD.PERTUSSIS IgG <5 BORD.PERTUSSIS IgA 2.50 IU/ml כמו כן CRP יצא 0.62 (שהטווח עד 0.5) ו ESR יצא 27 (שהטווח עד 11) האם ניתן לשלול שעלת מבדיקות אלו?
שלום ליאת, מהבדיקות הללו לא נראה אילו יש לך שעלת...אולי ברונכיטיס או משהו דומה יש עוד תוצאות בדיקות לשעלת שלא צירפת בריאות שלמה