מודאג- בדיקות דם חריגות
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר, אני בן 45 מרגיש טוב. נוטל מזה שנים רבות ליפיטור 10 מ"ג ו- Losec 20 מ"ג. עשיתי בדיקות דם ויש כמה תוצאות חריגות שאני מאד מוטרד מהן: Fe- Iron 51 Hemoglobin- 13.3 MCH- 26.1 MCHC- 31.4 Ferritin- 19 פרט לכך ספירת הדם בטווח הנורמה לפי הסולם המצויין בבדיקות, בין היתר: Transferrin-341 RBC- 5.1 Hematocrit- 42.3 האם על סמך הנ"ל ניתן לקבוע בוודאות שמדובר באנמיה מחוסר ברזל ? האם מומלץ להתחיל בבירור גסטרו באופן דחוף או שכדאי להמתין קצת ולחזור על הבדיקות ? אני מודאג (קראתי באינטרנט לאן זה יכול להוביל...) ומצד שני מעדיף לא להיכנס לתהליך של בדיקות (במיוחד פולשניות) אם אין בכך צורך. כיצד היית נוהג ? תודה רבה וסליחה על אורך ההודעה...
הבדיקות מראות סה"כ חוסר קל בברזל ללא השפעה על ההמוגלובין-ללא אנמיה אמיתית. אין כרגע מקום לבירור גסטרו ובדיקות פולשניות-זה מוקדם ולא נחוץ. אני ממליץ לאכול אוכל מועשר בברזל ולבדוק בעוד חצי שנה שוב. טיפ קטן-תשתדל כמה שפחות לקרוא באינטרנט על מחלות ותוצאות בדיקות-זה בד"כ מביא ללחץ מיותר ודאגות מיותרות.