Red blood cell distribution width

דיון מתוך פורום  רפואה פנימית

17/02/2019 | 14:18 | מאת: ליאור

שלום, בן 31. בספירות הדם (הרבות) שעשיתי בשנתיים וחצי האחרונות ישנה תוצאה שחוזרת על עצמה שוב ושוב - RDW נמוך. בדר"כ בין 10.9% ל-11.1%. אני בוחן את ספירות הדם שלי מפעם ובהן הRDW היה תמיד סביב 14 (שאר הפרמטרים בספירת הדם בתחום הנורמה). לציין שאני סובל כבר למעלה מ-10 שנים מבעיית שינה חמורה מאד במסגרתה אני ישן 1-3 שעות בלילה (מתעורר 10-30 פעם בלילה). איני כבד משקל. במקביל סובל מתחושת קור חריפה מאד כל הזמן. בשנתיים וחצי האחרונות התחלתי גם לסבול מכאבים בגב התחתון/עכוז ימין/רגל ימין ולמעשה בגין המישמש הזה נערכו לי הרבה בדיקות. אשמח לדעת מדוע ה-RDW כה נמוך, על מה זה עלול להעיד והאם טיפול בעניין עשוי להיטיב עמי? תודה רבה ליאור

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, מתנצל על האיחור בתשובה. ערכים נמוכים מצביעים על כך שרוב הכדוריות דומות בנפח שלהן. אנמיה עם RDW נמוך מצביעה על בעיה המטולוגית (מחלות המוליטיות, מחלות עם פגם בייצור ההמוגלובין כגון תלסמיה, או מחלות של מוח העצם הגורמות לייצור מופחת של כדוריות אדומות). לא נראה לי שזה קשור לבעיית השינה שלך או בעיות נוספות.

02/03/2019 | 02:46 | מאת: ליאור

שלום דוקטור לוין ותודה על תשובתך, האם ייתכן שהקשר הוא הפוך? האם ייתכן שבעיית השינה שלי (שככל הנראה נובעת מבעיית נשימה כלשהי), במסגרתה אני ישן מעט כ"כ, משפיעה על ה-RDW? האם ייתכן שזה גם מה שמשפיע כל תחושת הקור הזו שלי?

מנהל פורום רפואה פנימית