היי דוקטור, אודה מאוד לדעתך בעניין.

דיון מתוך פורום  רפואה פנימית

06/02/2018 | 13:41 | מאת: אייל

אני בן 60 וללא בעיות רפואיות כלשהן. לחץ הדם שלי הוא תמיד בסביבות 130/70, וביום שבת האחרון ביצעתי בדיקת ל"ד דן שנתית שגרתית בביתי ולפתע פתאום הערכים היו 150/100, נבהלתי ואצתי למיון, בוצעו בדיקות דם ואק"ג שהן תקינות לחלוטין, וגם הל"ד ירד. למחרת פניתי לרופא המשפחה וסיפרתי לו על כך והוא רשם לי מיד "אסריל" 12.5 וכעת אנא שים לב: מאותו הערב, ומבלי שנטלתי את הכדור המדובר, ועד לרגע זה ממש, ערכתי בדיקות ל"ד מספר פעמים ביום, וכל התוצאות הן ...130/70, כלומר כפי שהיו תמיד. האם אני צודק שהחלטתי שלא ליטול התרופה? האם יכול להיות שהיה מדובר באירוע של יל"ד חד פעמי? אז כמובן שאמשיך במעקב אישי בביתי, אך אשמח לדעת את דעתך, בתודה מראש, אייל.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב אייל, ראשית אתה צודק! מדידות לחץ דם מושפעות מהרבה מאוד גורמים כמו כאב, מחלות אוכל וכדומה. בכדי להתחיל טיפול תרופתי ליתר ל"ד יש צורך במעקב של כמה ימים אחרי ערכי ל"ד ואם הם גבוהים אז יש צורך בטיפול-על מדידה חד פעמית לא מתחילים טיפול! מה שכן, אני ממליץ לך מאוד לא להרבות בבדיקות ל"ד-גם לבדיקות חוזרות ולחץ/מתח נפשי יש השפעה משמעותית על לחצי דם-השפעה שיכולה להביא לקבלת טיפול לשווא בריאות שלמה

07/02/2018 | 13:51 | מאת: אייל

שלום שוב פעם דוקטור. והפעם שאלת המשך קצרה: מאז יום שבת, במשך 3 הימים האחרונים בדקתי ל"ד לפחות 5 פעמים ביום, ולאורך כל שעות היום, והערכים הם סביב 130/80. אז האם אני יכול להרגיע מצב? האם אפשר להבין שהל"ד הגבוה מיום השבת האחרון היה אירוע חד פעמי? או שאולי בגלל שלא דייקתי במיקום השרוול על הזרוע בבדיקות באותו היום שבו הופיע הל"ד בגבוה? הסתבר, ומניסוי עצמי שערכתי, שמיקום שגוי של השרוול, וגם בחצי סנטימטר, גורם להצגת ערכים שונים. אודה לדעתך, בתודה וברכה, אייל.

עושה רושם שזה היה טעות או אירוע חד פעמי ניתן להפסיק למדוד ואין צורך בטיפול בריאות שלמה

מנהל פורום רפואה פנימית