פצעים בפנים שלא עוברים

דיון מתוך פורום  רפואה פנימית

16/07/2017 | 22:33 | מאת: שירה

שלום רב! לפני כשנה הופיעו לי פצעים זעירים ממש, כמו חררה על הפנים. קיבלתי משחת סטרואידים והפצעים עברו אבל חזרו אחרי כמה חודשים. מאז אני פעם בחודשיים מורחת משחת סטרואידים על הפנים והפצעים מתחילים לחזור בתדירות יותר ויותר גבוהה ואם לא מטופלים הופכים להיות גדולים יותר ואדומים. הייתי אצל שני פרופסורים לאלרגיה, רופאי עור וראומטולוג ואף אחד לא ידע להגיד לי מה זה! בסוף רופא עור רשם לי רואקוטן וזה לא עזר, כלומר זה לא אקנה. אין לי מושג מה לעשות כבר... האם יכול להיות שהבעיה בכלל לא שייכת לעור אלא למשהו אחר בגוף? הפצעים מתחילים ממש ממש קטנים וחסרי צבע באזור הסנטר, בעיקר בצד שמאל ומתפשטים ללחיים, ובלי טיפול גדלים והופכים לאדומים. אני ממש נואשת, אשמח לעזרה... למי צריך לפנות?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, לצערי הידע שלי בפריחות ופצעים על העור מוגבל... אנא נסי את פורום רופאי עור אולי שם תמצאי מזור. רפואה שלמה והרבה בהצלחה

29/06/2019 | 11:39 | מאת: איריס לוי -מומחית לבעיות עור ב-IPL ו-RF

ציטוט:"לפני כשנה הופיעו לי פצעים זעירים ממש, כמו חררה על הפנים", גמר ציטוט - קרטוזיס פילאריס! גבשושיות, חספוס,עור ברווז -בפנים/בגב/בישבן/טיפול ב-IPL האזורים השכיחים בגוף בהם היא נפוצה: החלק העליון של הזרועות, הישבן הירכיים הקדמיות הפנים ולעתים אף במחשוף ובאזור הגב. בחלק מהמקרים הנגעים הם לבנים-אפורים (קרטוזיס פילריס אלבה) וקל יותר למשש את הנגעים העוריים מאשר ממש לראות אותם. במקרים אחרים בסיס הנגע הופך לאדום והעור נראה כמנוקד בנקודות אדומות קטנות (קרטוזיס פילריס רוברה). עם נטייה להתפשט, לעתים קיימת הקלה בסימנים בקיץ והחמרה בחורף. במקרים קשים במיוחד חסימת זקיק השער יכול לגרום גם להתפרצות פצעים דמויי אקנה. קרטוזיס פילאריס – Keratosis Pilaris - מתבטא בפצעונים קטנים לעיתים אדומים עם ראש קטן לבן, עור מחוספס ולא נעים למגע כמו חררה עור ברווז גבשושיות קטנטנות ובולטות עם אדמומיות בולטת המעידה על דלקת. • ההסתמנות הקלינית של התופעה נגרמת בעקבות הצטברות של חלבון שנקרא קרטין שיוצר את הרקמות הקרניות בגוף כמו למשל הציפורניים והשיער.ההצטברות של הקרטין גורמת לחסימה של זקיקי השערות וכך נוצרת מעין גבעה קטנה במוצא של זקיק השערה. • לעיתים השערה נשארת כלואה בתוך הזקיק מתחת לחסימה ובמקרים אחרים היא בולטת ומזדקרת מחוץ לחסימה. בטווח הארוך יתכנו התפרצויות ברמות שונות ויתכן ויהיה צורך לחזור על הטיפול – ניתן למנוע זאת על ידי טיפול משמר בבית ובמכון. רוצה סיפור הצלחה משל עצמך? יש טיפול בשילוב קרן אור -IPL ו- אנרגיית גלי רדיו RF עם אפקט מצטבר ולטווח ארוך. הטיפול ניתן על ידי איריס לוי עצמה כטיפול אישי ופרטני פנימי וחיצוני ולא ממטפלות אחרות שניסיונן אינו מוכח.. סקפטית? לא מאמינה? הנך מוזמנת לגלוש באתר הבית שלי ולהתרשם מעשרות מטופלות - מרוצות ואף ליצור עמי קשר ישירות 055833337 לתיאום פגישת ייעוץ חינם. רצ"ב קישור המוכיח ממחקרים שבטכנולוגיית IPL ו-RF ניתן לשפר נגעים על רקע קרטוזיס פילאריס . .

מנהל פורום רפואה פנימית