נחיצות תרופות כולסטרול
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. בת 65 לחץ דם גבוה ומטופלת בקנדור 16. לפי הבדיקות כולסטרול ׁ(201) HDL 143 LDL 124.5 עשיתי בדיקת קרוטיס עורקי צוואר והודגמו רבדים טרשתיים בעורק תרדמה משותף ובבצל של עורק תרדמה פנעימי מימין ושמאל. כיוון זרימת דם בעורקים ווטבראליים בגדר נורמה. בסיכום כתוב שינויים טרשתיים ללא הפרעה המודינאמית. הרופא החליט לתת ליטורבה 10 ומיקטפרין 100. האם אני חייבת לקחת את התרופות למרות שהכולסטרול בטווח הנורמה?
שלום רב, התרופות שרשם לך הרופא שלך הינם בעיקר מניעה לתהליך טרשתי למרות שערכי הכולסטרול שלך תקינים. תוצאות הדופלר שלך בסה"כ טובות אבל חסר לי מספרים (רשום בד"כ באחוזים כמה חסימה יש) בכל מקרה הטיפול הוא בעיקר מונע ומומלץ מגיל 65 ומעלה עם תהליך טרשתי-זה לא חובה שיהרג ובל יעבור אבל מומלץ.....לשיקולך בריאות שלמה