ניתוח שד לאחר טיפול כימותרפי

דיון מתוך פורום  כירורגיית שד

07/03/2018 | 18:10 | מאת: אושרת

סיימתי טיפולים כימותרפיים עם תגובה קלינית מצוינת בגלל הסתיידויות שהיו לא סימנו עם קליפ בראשית התהליך. כעת בממוגרפיה - אין גושים. יש מעט הסתיידויות עדינות בפיזור סגמנטלי. קיימת הקטנה של הסתיידויות. 1. איזו המלצה ניתוחית יכולה להיות במצב כזה והאם אכן הכרחי ניתוח ? 2. מה הסיכוי שהסתיידויות יקטנו או יעלמו ? 3. איך יוציאו מאיזור הגידול שוליים נקיים אם לא יכולים לדעת בדיוק היכן היה הגידול ? 4. מה משמעות סגמנטלי ? אודה לכל עצה או הכוונה.

לקריאה נוספת והעמקה

אתחיל מהסוף - נהדר! זהו סימן מצוין. נותרו הסתיידויות בסגמנט (איזור בודד בשד) שאותן כדאי לסמן ב'סימון תוחם' - הווה אומר הכנסת חוט תיל בקצה האחד ובקצה השני ולפי הצורך וההיקף עוד סמן או שניים לפי הצורך ובניתוח להסיר את האיזור עם ההסתיידויות. נהוג לדגום גם את בלוטת הזקיף. כשלושה שבועות לאחר הניתוח תגענה תשובות שיכולות להיות שפירות למדי/ גידול טרום סרטני או ממאיר באזור ההסתיידויות שהוסר בשלמותו עם שוליים תקינים או במקרה שהצילומים מתעתעים בנו תהיה מחלה נרחבת יותר. יש שיגידו שאם היתה תגובה כה נהדרת אפשר לעשות ביופסיה לאיזור ההסתיידויות ולראות מה יש שם. אני בזרם המקובל התומך בניתוח והסרת האיזור החשוד ביותר. בהצלחה רבה ומזל טוב, החלק הקשה והמשמעותי מאחוריך

07/03/2018 | 21:28 | מאת: אשרת

תודה על תשובה משמחת ומהירה. השאלה שלי היא מה עם האזור בו היה הגידול ולא סומן מלכתחילה? הוא היה בנוסף להסתיידויות. ושם צריך לראות שולים נקיים. לא רק בהסתיידויות. (ואגב- היבט טכני בלבד, כשאת עונה ושמך אינו מופיע בצבע ירוק, זה נותן ספק האם אכן את כרופאה זו שעונה או כל אחד אחר שיכול לרשום את שמך)

תהיה בעיה להגיע לממצא שלא סומן. יהיה המשך מעקב. תודה על תזכורת הצבע. בהצלחה

מנהל פורום כירורגיית שד