בעיות שינה כרוניות שכוללות קשיים בהירדמות

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה - תמיכה

10/05/2017 | 14:54 | מאת: עירנית בעל כורחי

בת 45, סובלת מבעיות שינה קשות המגיעות בגלים של שבוע עד מס' שבועות ,מזה 15 שנה (!) ניסיתי לטפל בעצמי בכל מיני דרכים, בעיקר ע"י פסיכולוגים. בשנתיים האחרונות התחלתי לקחת כדורי שינה לפי צורך והמינון רק התגבר בינתיים. ביומיום התפקוד שלי רגיל ללא בעיות מיוחדות, וגם עמוס מאד, הבעיה היא שכשאני הולכת לישון אני לא מצליחה להכנס לשינה, מה שמלחיץ אותי עוד יותר ורק משאיר אותי עירה..רופא המשפחה הציע לי טיפול CBT,אך אני ספקנית לגבי יעלותו. מכיוון שביומויום התפקוד שלי נורמלי לא הציע לי כדורים פסיכיאטרים. ניסיתי את כל שיטות ההירגעות האפשריות לפני השינה - מדיטציות, כתיבה , נשימה ועוד. אך כשזה קורה - זה פשוט קורה ושום דבר לא עוזר חוץ מכדור שינה. ממש קשה לי לתפקד ככה, לפעמים אני מרגישה שאני משתגעת... מה עושים???

לקריאה נוספת והעמקה

ל''עירנית בעל כורחי'' שלום, בעייתך מורכבת והיא נמשכת כבר הרבה שנים. בנוסף את נוטלת גם בקביעות כדורי שינה תקופה ארוכה. חוסר טיפול רק יחמיר את מצבך. סקפטיות וספקנות לא יפתרו את בעיתך. טיפול CBT הוא יעיל מאוד ואני אומר זאת מניסיוני האישי. אני הצלחתי להתגבר על הפרעת שינה קשה כולל נטילת כדורי שינה ע''י טיפול CBT קצר מאוד. אז חבל על הזמן קחי את עצמך בידיים ופני לטיפול בהקדם האפשרי.

16/05/2017 | 08:44 | מאת: עיריית בעל כורחי

תודה רבה על תשובתך הנוקבת. בהחלט אפעל לפי עצתך. האם אתה יכול להמליץ לי על מטפל/ת CBT באזור ירושלים, שגם לא "שוחט" במחיר? ממש תודה

לא איני מכיר. הייתי מציע לך לבחור באחד שהוא גם פסיכולוג קליני.

מנהל פורום הפרעות שינה - תמיכה