עיניים אדומות וראייה מטושטשת

דיון מתוך פורום  מחלות עיניים במבוגרים

04/06/2021 | 23:38 | מאת: ה.

שלום, יש לי 2 שאלות שאשמח לקבל עליהן מענה: 1. לפני כשבוע באמצע היום הבחנתי כי העיניים שלי אדומות לגמרי. זה לא לווה באיזו תחושה כלשהי, לא מדובר בדלקת כפי שאני מכירה, זה הרגיש רגיל לגמרי ורק המראה של זה היה חריג . זה נמשך יומיים וחצי וחלף. אותו הדבר קרה לי בדיוק שנתיים קודם. ערב אחד הסתכלתי במראה והעיניים היו אדומות לגמרי (לא רואים את הלבן. הכל אדום). גם אז זה היה רק המראה. זה נמשך 5 ימים ועבר. אני לא יודעת מדוע זה קורה, אך לאחרונה ראיתי הרצאה שם נאמר כי מי שסובל מאטופיק דרמטיטיס (שיש לי, אם כי לא פעילה שנים) יכול לסבול מדלקת בלחמית. האם זו הסיבה לתופעה? זה מצב מקובל? 2. לפני כשנה וחצי התחלתי לסבול מראייה מטושטשת בעת קריאה ממסכים (נייד/טלויזיה). שזה החמיר הלכתי לרופאת עיניים שבדקה ואמרה כי הכל תקין. עברה שנה וזה עדיין קורה מדי פעם. הטשטוש קורה רק ממסכים ואין לי אפשרות להימנע מזה כי אני עובדת עם המסכים. האם יש משהו שאפשר לעשות? תודה

לגבי שאלתך הראשונה לא אוכל לענות לצערי ללא בדיקה, עיניים אדומות יכולות לנבוע ממגוון רחב של מצבים וכדי להבדיל בניהן יש לבדוק את העיניים. בנוגע לטשטוש מול מסכים, לעיתים מדובר ביובש שמופיע לאחר עבודה ממושכת וגורם לטשטוש שחולף לאחר מצמוצים או סגירת העיניים . ממליץ להבדק על ידי רופא העיניים שיוכל לכוון אבחנה וטיפול.

12/06/2021 | 19:37 | מאת: ה

תודה על המענה. הבעייה שהייתי אצל רופאת עיניים והיא בדקה (עם טיפות להרחבת האישונים, למרות שהם לא כ"כ עבדו) ואמרה שהכל תקין. הבעייה שהטשטוש בראייה לא חולף כזה מהר כפי שרשמת. לפעמים זה יכול להימשך רבע שעה ויותר, וכבר קרה שזה הגיע למצב שגם שרציתי לזוז מהמחשב, במשך כמה דקות לא יכולתי, כי ממש לא ראיתי כלום. הכל היה מטושטש כך שאפילו לא יכולתי לקום וללכת.

מנהל פורום מחלות עיניים במבוגרים