חיוורון בדיסקה ומיגרנות.
דיון מתוך פורום ראייה ירודה בניהול עמותת לראות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני סובלת ממיגרנות המתבטאות בצד אחד שמאל ובכאבים ולחץ בעין.בבדיקות נמצא חיוורון בדיסקה שמאל,והידקקות טמפולרית. מה משמעות חיוורון בדיסקה והאם יש לכך השלכות בהמשך,חלילה מחלה וכדומה? האם ממיגרנה נגרם החיוורון או האם מחיוורון נגרמת מיגרנה? ושאלה אחרונה האם אנמיה קשורה לחיוורון בדיסקה.
סיגלית שלום האם נבדקת על ידי רופא עיניים לאחרונה? מהשאלה שלך אני מניח שאכן נבדקת בעבר, אך לא ציינת מתי הייתה הבדיקה האחרונה. כדאי מאד להקפיד על בדיקה תקופתית אצל רופא העיניים, גם אם את לא מרגישה שינויים בסימפטומים. לאחר שרופא העיניים יתייחס לשאלות שהעלת כאן, ניתן יהיה להתייחס לשני נושאים נוספים: 1. רגישות לאור- במידה וישנה כזו: חלק מהסובלים ממיגרנה סובלים גם מרגישות לאור. לכן ניתן לבחון אם עדשות מפחיתות סנוור יכולות להקל עלייך, במידה והדבר רלוונטי. לכל הפחות, ניתן לחבוש כובע רחב שוליים. 2. קריאה- חלק מהסובלים מחיוורון של הדיסקה עלולים לסבול גם מקשיי קריאה של כתב קטן וצפוף, או כזה המוקרן ממסך בוהק. במקרים אלו, הגדלה של הכתב ו/או הפחתה של הבוהק של המסך יכולה במקרים מסוימים להקל מעט. בברכה, רון מידן