קרעים מינימליים בלברום

דיון מתוך פורום  פגיעות ומחלות של ברך וירך

03/02/2021 | 11:38 | מאת: שגיא

שלום דוקטור יקר, ביצעתי בדיקת mri למפרק הירך עם הזרקת חומר ניגוד, בעקבות כאב באגן ובמותן לאחר עמידה ממושכת ולהלן התוצאות: "מודגם קרע חלקי מינימאלי בבסיס הלברום הקדמי עליון. מודגם קרע חלקי מינימאלי גם בבסיס הלברום האחורי עליון. וחשד לתפס אצטבולו-פמורלי מסוג CAM" האם הממצאים מסבירים את הכאב? מה עליי לעשות? תודה רבה !

אחהצ טובים החלק החשוב ביותר באבחון של תסמונת צביטה במפרק ירך ( impingement ) הוא א מנסה ובדיקה קלינית . בחשד לגבוה משלימים צילומי אגן שיכולים לתת הרבה אינפורמציה ובמידת הצורך מבצעים arthrography mri . בבדיקה מתוארת פגיעה קלה יחסית בשפת המפרק עם מבנה אנטומי של הראש /צוואר הירך שתואם לתסמונת הצביטה, האם יש לך ההסתמנות זו שאלה שרק לאחר בדיקה קלינית ושיחה אוכל לדעת . בברכה ד"ר נמרוד שניר מומחה לכירורגיה אורטופדיה ניתוחי החלפות מפרקים , ניתוחים ארטרוסקופיים ורפואת ספורט מנהל היחידה להחלפות מפרקים (ברך וירך) המרכז הרפואי תל אביב, ישראל

06/02/2021 | 02:30 | מאת: שגיא

תודה על המענה דוקטור יקר. בבדיקה פיזית אצל הרופא שום תנועה לא גרמה לי לכאב. הכאב מופיע אך ורק לאחר עמידה מעל 10 דק או הליכה ממושכת. האם לאור הדברים שרשמתי ולאור התוצאות של הארטרו mri. מצאתי את הגורם לכאב באגן והמותן שלעיתים מקרינים גם למפשעה ולבטן התחתונה השמאלית? תודה רבה על ההתייחסות.

מנהל פורום פגיעות ומחלות של ברך וירך