ילדונת בת שנה שמתעוררת למים כל שעה בלילה

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

31/10/2020 | 10:03 | מאת: מעין

הילדונת שלי נרדמת בקלות יחסית בלילה- מקלחת, יניקה ואז צחצוח שיניים, סיפור קצר ושיר. לרב גם קצת מים מבקבוק במיטה. ההרדמות באופן עצמאי במיטה (לא תוך כדי שתייה). החל מסביבות 10 בלילה מתעוררת כל שעה-שעתיים ונעמדת בוכה 3. אם אתן לה קצת מים מבקבוק (לא מצליחה לשתות לבד), תשכב חזרה ותחזור לישון. ב5 (מאז שעון חורף) נגמר הלילה והיא ערנית - אני לוקחת אותה ליניקה אתי במיטה. כל הרדמה מחודשת כ5 דקות, אבל מצריכה אותנו להתעורר ולקום אליה. השאלה איך אפשר לגמול אותה מההתעוררויות לילה. ניסיתי להפסיק את התלות במים בלילה, אבל זה פשוט צרחות שלא נגמרות. האם להתעקש על זה? איך לגרום לה לחזור לישון באופן עצמאי? האם לחכות שיעבור לבד?

לקריאה נוספת והעמקה

רוב הסיכויים שהניסיון שלך לגמול ממים נכשל כי נשברתם, מה שחשוב כשמתחילים גמילה זה לא להשבר. כן יהיו צרחות כמו שאת מתארת, בלילה הראשון אולי תצרח שעתיים, בלילה השני תצרח שעה ובשלישי עשר דק'. כל מה שהיא לומדת כשאתם נשברים זה שאם היא תצרח יותר חזק ויותר זמן היא תקבל את מבוקשה, וכמובן שאם היא רגילה למים היא נאבקת בשינוי שהוא לא לרוחה, בדר"כ 3 לילות מספיק להפנים ולהבין שאין יותר מים במיוחד שהיא כבר בת שנה אז היא מבינה. לגבי היקיצה המוקדמת הייתי ממליצה על מנורת לילה עם טיימר, בלילה לפני השינה אומרים לילה טוב לאור והאור הולך לישון. אם היא מתעוררת בחמש תכוונו את הטיימר ל-5:10-5:15 וכשהיא מתעוררת מסבירים האור עדיין ישן אז כולם ישנים, שוב זה עניין של 3 ימים בהם גם אם היא תתעורר בחמש לרוב תשכב במיטה ותמתין שהאור ידלק. ואז אומרים בוקר טוב ומתחילים את היום, כל 3-4 ימים מזיזים את הטיימר בלא יותר מ-15 דק' עד שמגיעים לשעה שבאמת רוצים שתתעורר. בהצלחה.

02/11/2020 | 09:56 | מאת: מעין

תודה על התשובה. הלילה באמת לא נתנו בקבוק מים ובאמת היו צרחות שנמשכו רב הלילה לסרוגין... השאלה מה לעשות בזמן הצרחות? האם לגשת אליה? לנסות להרגיע עם שששש...? להתעלם? נראה שמגע מעצבן אותה יותר ואת המוצץ היא זורקת בכעס על הרצפה.

אם היא מתעצבנת יותר עם מגע אין צורך, אולי פשוט להיות נוכחת בחדר, ללחוש שששששש אמא כאן /אוהבת אותך/ הכל בסדר כמובן להסביר לה במהלך היום שכאשר תישן בלילה היא לא תקבל בקבוק כי אין צורך לשתות בלילה. וכן להיות איתה ולהרגיע אותה זה בסדר ולא משנה איך חוץ מ- לא לתת לה מים - זה הכי חשוב. אם לא נשברתם הלילה כל הכבוד, הלילה הקרוב יהיה יותר קל עם פחות בכי וצרחות ו/או מרווחים גדולים יותר ביניהם.זריקת המוצץ והעצבנות מהמגע הם דרכים שלה להביע את כעסה על השינוי שמתבצע, אפשר להציע לה את המוצץ אולי בשלב מאוחר יותר היא כן תרצה אותו.

אחזור ואציין אם מישהי לא קראה טוב את הדברים שכתבתי לך מעיין, בשום שלב לא אמרתי להשאיר את התינוקת שלך לבכות ליותר מדקה אחת של בכי, וכל הזמן ציינתי שניתן להרגיע אותה בכל דרך אחרת רק לא לתת לה מים מאחר ואת מעיין מעוניינת לגמול אותה ממים. כאשת מקצוע של יותר מ-20 שנה בתחום התינוקות עם שני תארים ושלושה ילדים אני בהחלט יכולה לתת עצות ולהדריך. למי שיש עצות נוספות מוזמן לעזור למעיין מניסיון אישי.מי שלא מעוניין יכול שלא לשאול שאלות או להתערב. תודה רבה

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות