שנת יום קצרה בגיל 5 חודשים

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

25/04/2020 | 13:46 | מאת: מעין

תינוקת בת 5 חודשים ישנה ביום רק שינות קצרות-30 עד 40 דק. נרדמת במיטה עם עזרה של מגע ו/או קול מרגיע, אבל לא ממשיכה למחזור שינה נוסף. עייפה שוב אחרי כשעה וחצי, כך שבין התחלת היום ב6 ועד שנת לילה בסביבות 7-8 בערב יש לה 4 או 5 תנומות. בלילה מתעוררת לרב אחרי 5 שעות מהרדמה ואז כח שעתיים (2-3 יקיצות לאכילה). האם זה נורמלי? האם יש דרך להרגיל אותה לתנומות יום ארוכות יותר? האם צריך כבר לוותר על חלק מאכילות הלילה?

לקריאה נוספת והעמקה

לגבי תנומות היום כל עוד ישנה מעל 30 דקות ומתעוררת רגועה ושמחה זה נחשב תקין, בכל זאת ממליצה לך לשים לב לסימני העייפות העדינים ולנסות ל"קלוע" לחלונות השינה, כאשר תצליחו בדיוק על חלון השינה צפוי שהיא תצליח לישון יותר זמן, לגבי ארוחות הלילה אם היא אוכלת טוב, עולה במשקל, טיטולים רטובים ועם יציאות יש אפשרות לוותר על ארוחה אחת בהתחלה (לבחירתך על איזו ארוחה לוותר) לפי תאורך הארוחה השניה אחרי שמתעוררת מהשינה הארוכה איננה חיונית ואז לנסות להרגיעה כשמתעוררת בכל דרך אפשרית למעט עם אוכל, נא לקחת בחשבון שכ-3 ימים לוקח כדי להטמיע מצב חדש ובשלושת הימים האלו היא תבכה ותביע מחאה על השינוי שמבוצע, הדבר החשוב ביותר ברגע שהחלטת הוא לא לוותר כי אז היא לומדת ההפך ממה שאת רוצה.

27/04/2020 | 12:31 | מאת: מעין

אחרי בערך שעה של ערות היא מתחילה קצת לקטר. יוצא שהיא במחזורים של 30-40 דקות שינה ולאחריהם שעה-שעה וחצי של ערות ושוב הרדמה. במהלך הערות יניקה. זה נראה לי מחזורים נורא קצרים ומפחדת שמעיד על שינה לא טובה.

בעיקרון מעל 30 דקות נחשב בסדר, שוב שימי לב לחלונות השינה שלה ולסדר יום קבוע ותראי אם זה משפר את אורך השינה שלה

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות