תנומות קצרות - תינוק בן טרבעה חודשים

דיון מתוך פורום  ייעוץ שינה לתינוקות

09/04/2018 | 13:37 | מאת: טל

שלום יש לנו ילד חמוד בן ארבעה חודשים. עירני מאוד וחייכן. הוא לא ישן יותר מ40 דק בתנומת יום. הוא מתעורר אחרי 30 דק-45 דק. בגלל שהוא ישן מעט הוא הולך לישון כל שעה ורבע לתנומה נוספת של חצי שעה. כך שיוצא שהוא לוקח 5-6 תנומות ביום של חצי שעה! שזה עדיין לא מסתכם בכמות השינה המומלצת לגיל שלו. הוא נרדם לבד בלול שלו, עם מוצץ. חדר חשוך. לפעמים מוסיקת רעש לבן. סדר יום יחסית קבוע. בלילות התחיל להתעורר כל שעה שעתיים , רוצה לינוק (לא באמת אוכל, אלא מוצץ) ונרדם... וחוזר חלילה. מה אפשר לעשות על מנת להאריך את תנומות היום ? ןךשפר את שנת הלילה? תודה!! טל

לקריאה נוספת והעמקה

ככל הנראה את מפספסת את חלונות השינה שלו. מספיק פספוס של חצי שעה והוא מתקשה להירדם, מתעורר אחרי זמן קצר ומתעורר מוקדם בבוקר שאלו כל הסימנים שתיארת. נסי לשים לב לסימני העייפות האישיים שלו, כל ילד אינדיווידואל סימנים שאת יכולה לראות הם ירידה ברמת פעילות, גבות אדומות, ומלמול בין האצבעות שיער או קצה האוזן וכו' עד שתשימי לב לסימנים שלו את יכולה להיעזר בטבלה של שעות שינה לפי גיל ולנסות להרדיםממש לפי הטבלה עד שמוצאת בדיוק את השעות שלו. ברגע ש"תפלי" בדיוק על החלונות הוא ירדם מיד וישן זמן ארוך יותר.

10/04/2018 | 08:34 | מאת: תודה!

תודה על המענה המהיר טלי. אני דווקא מאד שמה לב לחלונות השינה שלו. מתייחסת גם לשעון וגם לסימנים שלו. לפעמים אני יודעת שפיספסתי את חלון השינה ובאמת קשה לו להירדם והוא כבר overtired. בניתי לו"ז מאד מפורט ואני יודעת כמה זמן לוקח עד שהוא מתעייף וחייב שינה, אבל עדיין ישן רק 30 דקות!! האם ישנה אישזהי סיבה אחרת שאת יכולה להעלות על דעתך או שברוב במקרים שינה של 30 דק נובעת מפספוס חלונות שינה? כי אם כן- אני אנסה לקרוא על זה יותר ולנסות להבין מה אני מפספסת. תודה רבה !

בעיקרון אם הוא מתעורר מה שנקרא "שמח וטוב לב" ולא עצבני אז גם שינה של 30-40 דק' נחשב תקין. אם את רואה שהוא עדיין עייף אז צריך לחשוב על פתרונות אחרים. אפשרות נוספת היא שמשהו מפריע לו להירדם ואז את יכולה לנסות לבדוק אם הבגד או המצעים מגרים אותו. לנסות להחליף סוג של חומר כביסה ולראות אם זה עוזר, דבר נוסף אפשרי הוא שהוא מעיר את עצמו עם הידיים והרגליים ואז את יכולה לנסות עיטוף שמאוד עוזר במקרה כזה.

מנהל פורום ייעוץ שינה לתינוקות