הרדמה אחרי ניתוח לב

דיון מתוך פורום  ניתוחי אי ספיקת לב

20/12/2022 | 19:22 | מאת: ענת

שלום רציתי לברר לגבי בן 74 שעבר ניסוח החלפת מסתם לפני 6 שנים; כיום נדרש לבצע ניתוח בקע הרניה בהרדמה מלאה; הקרדיולוגים אליהם פנה מסרבים לאשר לו לעבור הליך זה לטענתם זה יגרום לפרפור חדרים עקב מכת חשמל כחלק מההרדמה. בינתיים סובל מכאבים חזקים והחמרה של הבקע. האם ניתן לבצע הרדמה? מה אתה ממליץ לעשות במקרה זה? תודה ענת

שלום רב ענת , הסיבה שציינת שבגינה לא מאשרים אותו לניתוח מבחינה לבבית לא נשמעת סבירה . אני מניח שמדובר באי הבנה של הנושא. הייתי ממליץ יעוץ חוזר כירורגי וקרדיאלי. ביעוץ הכירורגי חשוב לציין מה חומרת ההרניה שלו מה הדחיפות הניתוח מבחינת תפקוד ומבחינת פונטנציאל לסיבוך של ההרניה ואת זה יוכל הקרדיולוג לשקול מול המחלה הלבבית והסיכוי לפתח סיבוך לבבי בעת הניתוח. פוטנציאל לפתח פירפור עליות במפני עצמו בעת הניתוח איננו מהווה התווית נגד לבבית לעבור ניתוח . אי לכך כאמור ממליץ על היעוצים החוזרים שפורטו בהצלחה !!

21/12/2022 | 12:28 | מאת: ענת

הכוונה היתה שבגלל הסיכון שכרוך בהרדמה ובניתוח יש התלבטות מצד הרופאים אם לבצע אך מצד שני גם אין פיתרון לא ניתוחי למצב של הרניה בכל מקרה תודה רבה לך על המענה המהיר והמקצועי נמשיך את הייעוצים הנדרשים.

מנהלי פורום ניתוחי אי ספיקת לב