פטריה בנרתיק והליקובקטר

דיון מתוך פורום  קנדידה - פטריה בנרתיק

21/08/2020 | 03:06 | מאת: סיון

היי. מטופלת באנטיביוטיקות (נקסיום, אמוקסי, קארין ופלאג'יל) עקב חיידק ההליקובקטר. לאחר כשבוע של שימוש, התחלתי להרגיש גרד בשפתיים למטה, אדמומיות והפרשות. קראתי באחד מהעלונים, שאחת מתופעות הלוואי של הכדורים זה פטריה בנרתיק ואכן הרופא נשים נתן לי את הטיפול הרגיל של זידובל + אגיסטן V(משחה) + הידרואגיסטן למריחה חיצונית. השאלות שלי הן: 1. מה קודם למה? זאת אומרת קודם הזידובל ואז האגיסטן V, או שזה לא משנה? 2. מאחר ואני כרגע מטופלת באנטיביוטיקות שונות כנגד ההליקובקטר, יש מניעה כלשהי לא לטפל בפטריה בנרתיק? יש איזושהי התנגשות בין תרופתית? תודה רבה מראש (:

לקריאה נוספת והעמקה

זידובל הינה אנטיביוטיקה לטיפול במצב הנקרא ווגינוזיס חיידקית. בנוסף לפטרייה, גם מצב זה עלול להיגרם כתוצאב מהטיפול בהליקובקטר ולכן, יש היגיון לטפל בשני התכשירים (זידובל ואגיסטן). עדיף לטפל בזידובל קודם. אלו טיפולים מקומיים (לא דרך הפה) ואין בעיה עם התרופות לחיסול ההליקובקטר. במקרה של טיפול אנטיביוטי כה חזק כמו זה הניתן להליקובקטר רצוי ליטול גם פרוביוטיקה בכדורים (יש להקפיד להפריד את זמני הנטילה מהאנטיביוטיקה) ולאחר סיום הטיפול המקומי בנרתיק אפשר לשקול טיפול בפרוביוטיקה לנרתיק (למשל נרות פלורג'ין או אחרים) כדי למנוע הישנות הפטרייה והווגינוזיס תוך כדי ובתקופה המיידית שלאחר הטיפול בהליקובקטר.

23/08/2020 | 00:59 | מאת: סיון

היי, תודה רבה על המענה. אני כרגע לוקחת גם פרוביוטיקה בגלל הטיפול האנטיביוטי לחיידק. יש הבדל בין פרוביוטיקה שהיא מתן דרך הפה לבין הפרוביוטיקה שהיא דרך הנרתיק?

ישנם תכשירים ספציפיים של פרוביוטיקה המיועדים לנרתיק (למשל פלורג'ין ואחרים). את זה נוטלים לתקופה קצרה (כשבוע) וההשפעה מיידית. גם פרוביוטיקה דרך הפה מאכלסת בסופו של דבר את הנרתיק (נודד מפי הטבעת לנרתיק) אך זהו תהליך ארוך ויש צורך בנטילה ארוכת טווך כדי שזה יהיה יעיל בצורה זו. אפשר גם לשלב בין השניים.

מנהל פורום קנדידה - פטריה בנרתיק