פטרייה או בקטריאל וגינוזיס ? דחוף

דיון מתוך פורום  קנדידה - פטריה בנרתיק

04/07/2018 | 18:32 | מאת: לורן

שלום ד״ר, בעקבות גירוד חזק ובלתי פוסק בנרתיק ניגשתי לבדיקת משטח נרתיקי ולאחר מכן בדיקה אצל גניקולוגית הרופאה טענה בעת הבדיקה שהיא רואה הפרשה פטרייתית ושיש דלקת, ונתנה לי משחה לטיפול בפטרייה וכדור פלונקול בהמשך חזרו תוצאות הבדיקה הנרתיקית ואובחן בקטריאל וגינוזיס אך ללא צמיחת שמרים הייתכן שהרופא שגתה ומדובר בכלל בקטריאל וגינוזיס ועל כן הטיפול אינו יעיל? האם יש לחזור על הבדיקה? ראוי לציין שאני סובלת כעת גם מדלקת בדרכי השתן ומטופלת בציפרודקס. אודה על תשובתך לורן

לקריאה נוספת והעמקה

המצב שתיארת אינו בלתי סביר. בהחלט ייתכן שבמשטח נצפו חיידקים (או ספציפית תאים עם חיידקים צמודים אליהם) המצביעים על ווגינוזיס חיידקית אך בבדיקה ע"י הרופאה נצפתה דווקא הפרשה פטריתית. קנדידה מתקשה לעתים לצמוח במשטח כך שאי צמיחתה לא בהכרח אומר שאין פטרייה. בנוסף - גרד חזק מאוד הוא לא תסמין אופייני לבקטריאל ווגינוזיס שמתאפיינת לרוב ע"י ריח לא נעים. הציפרדקס שאת נוטלת יכול גם לגרום ל"התפרצות" הפטרייה וגם לבקטריאל ווגינוזיס (שהינו שינוי בפלורה של הנרתיק). בשל כל זאת, כדאי לסמוך דווקא על האבחנה של הרופאה ולטפל בפטרייה. יש אפשרות גם לשלב טיפול בפטרייה וטיפול בווגינוזיס, לפי שיקול דעת רופאך.

04/07/2018 | 19:59 | מאת: לורן

תודה רבה ד״ר על המענה! קיבלתי משחה בשם הדירואגיסטן אך היא לא הועילה כלכך לצערי, בעבר השתמשתי במשחת טבעקוטן שבהחלט מקלה ועוזרת לי מאוד במקרים של גרד חמור האם יש מניעה מלהשתמש בטבעקוטן עם ציפרודקס? במקום ה הידרואגיסטן ?..

אין מניעה מלהשתמש במשחת טבעקוטן בזמן נטילת ציפרדקס.

מנהל פורום קנדידה - פטריה בנרתיק