פטריה בנרתיק או טריכומונס

דיון מתוך פורום  קנדידה - פטריה בנרתיק

29/08/2017 | 17:47 | מאת: אני

היי לפני כחודשיים התחלתי לסבול מפטריה בנרתיק שכבר טופלה אבל חזרה שוב... בבדיקה האחרונה אצל הרופא נשים הוא איבחן אצלי דלקת רק על סמך בדיקה גופנית אני לא סובלת מהפרשות, צריבה או כאב רק גרד שהולך ופוחת עם הזמן.. רק הפרשה לבנה צהבהבה שאני מכירה מאז ומתמיד שיש לי, לא משהו שאני לא מכירה. לפני כחצי שנה סבלתי מכלמידיה טופלתי, ומאז כל בדיקת שתן שנעשתה התוצאה הייתה שלילית. רציתי לדעת אם יש קשר בין הדברים? בנוסף בצעתי לפני שלושה שבועות בדיקה לכל מחלות המין והכל יצא שלילי.. מה הסיכוי שבכל זאת אני סובלת מפטריה? או שיש סיכוי שזה טריכומונס? או שבכלל אין לי שום דבר כי אני לא סובלת מהפרשות מוגברות

לקריאה נוספת והעמקה

לא ציינת אם עשית משטח מהנרתיק שזו הבדיקה לאבחנת פטרייה (אם כי גם אם הפטרייה לא צומחת במשטח זה לא שולל את קיומה). אכן מקובל לאבחן פטרייה ע"י בדיקה קלינית בלבד כפי שעשה הרופא. אם בדיקת השתן שלילית לכלמידיה ולטריכומונס אז מאוד לא סביר שאחד מהם הוא הגורם (בבדיקת מחלות המין לרוב נבדקים 7 פתוגנים כולל כלמידיה וטריכומונס). היות וגורמים זיהומיים אחרים נשללו והתסמינים כוללים בעיקר גרד, סביר שאכן מדובר בפטרייה למרות שיש גם גורמים אחרים, לא זיהומיים, שיכולים להיות אחראיים כגון אלרגיה, אטרופיה ועוד. לאבחנה מדויקת יותר יש צורך בבדיקה.

08/09/2017 | 13:15 | מאת: אני

לא עשיתי משטח אבל הרופא נשים איבחן לי דלקת כל התוצאות של המחלות מין יצאו לי שליליות.. הוא הביא לי מרשם לדלאצין פתילות שלושה ימים. הבדיקה שהוא עשה לי הייתה תקינה כולל גם האולטראסאונד הפרשות אין לי וגם הגרד בקושי אני מרגישה אותו, אבל זה כבר מלפני שבועיים הפסיק.. השאלה שלי היא האם יתכן מצב שבו אין לי שום דלקת והנרות יעשו לי בעיה? ועד כמה הנרות אמינות?

נרות דלצין לא נועדו לטפל בפטרייה אלא במצב הנקרא ווגינוזיס חיידקית שלרוב מתבטאת בריח לא נעים. כנראה הרופא התרשם בבדיקה שזה המצב ולכן רשם את הנרות. אם את לא סובלת משום תסמינים אז בעצם אין צורך לטפל. זה נתון לשיקולו של הרופא שלך בדיון אתך.

מנהל פורום קנדידה - פטריה בנרתיק