דלקת ריאות -החלפת אנטיביוטיקה

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות בילדים

04/01/2019 | 09:40 | מאת: דוד

שלום ילד בן 4 סובל מדלקת ריאות , לפני האיבחון הרופאה נתנה לו אזנול לשלושה ימים(נלקחו רק 2 מנות מתוך השלוש) , לאחר יומיים שלא הייתה הטבה הלכנו לרופא שעשה צילום ריאות וראה שיש דלקת ונתן אוגמנטין הילד לקח 2 מנות ובפעם השניה התגלתה לו פריחה על הרגלים יש מצב שהוא אלרגי לפנצילין? אם כן אין נמשיך עם הטיפול לדלקת אחרי שכבר עברנו בין טיפולים והאם הפריחה יכולה לנבוע מהשילוב בין שני התרופות? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, ראשית - לא בטוח שהפריחה נובעת כרגע מאנטיביוטיקה אולם , לא ניתן לשלול זאת. לא סביר להניח שזה תוצאה של השילוב. אם מדובר ברגישות- זו רגישות לפניצילין , שהוא חלק מהתרכובת של אוגמנטין. העובדה שלאחר 2 מנות לא נראתה תגובה, אינה אומרת שאכן האזניל לא עזר - אני חושבת שהיה מוקדם מידי לשפוט זאת. בשלב זה הייתי נותנת עוד מנה אזניל. אם עדיין ימשך החום הייתי חוזרת על צילום ובמידת הצורך שולחת למיון או למוקד למתן אנטיביוטיקה תוך ורידית.

04/01/2019 | 21:36 | מאת: דוד

תודה, אכן נתנו היום מנה שלישית של אזינל , חום כבר אין מאתמול אני לא יודע אם זה מהמנה של האוגמנטין או המנות של האזינל יומיים לפני זה. הרופא שהביא לי את המרשם בטלפון , נתן מרשם ואמר לתת שוב טיפול של 3 מנות ? האם זה לא הרבה במיוחד שכבר אין חום? והאם האינדיקציה שהטיפול עובד זה חום?

מנהל פורום מחלות זיהומיות בילדים