חשד לאוסטאומיאליטיס בפעוט והצורך במיפוי עצמות

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות בילדים

25/12/2017 | 07:27 | מאת: יעל

בני, בן השנה ו 5 חודשים כרגע מאושפז בשל חשד לאוסטאומיאליטיס בעצם הקלביקולה...( עבר סונר עם בו עלה חשד לצלוליטיס וצילום בו לא נראה שבר אך יש אירגולריות קלה בעצם, שלא בטוחים אם בכלל קיימת. רופא הילדים מעונין לבצע מיפי העצמות. מאוד מאוד חוששת מהבדיקה בשל עוצמת הקרינה הגבוהה ... לשאלתי, האם אפשר לדלג על הבדיקה, להניח שמדובר באוסטאומיאליטיס ולהתחיל לטפל ל חודש? ברור לי שלמתן ארוך טווח של טיפול יש גם השלכות, אבל אולי הן עדיפות על פני חשיפה גבוהה לקרינה לילד כך כך צעיר? הרי רוב הסיכויים הם שבכל מקרה מדובר באוסטאומיאליטיס.

לקריאה נוספת והעמקה

אכן השאלה של הצורך במיפוי עולה שוב ושוב . לאחרונה, בחלק מבתי החולים בתמונה קלאסית של אוסטאומיאליטיס לא עושים מיפוי. אפשרות נוספת לאבחנה היא ביצוע mri אולם זו פרוצדורה שכרוכה בהרדמה מלאה . מיפוי אכן כרוך בקרינה אבל יש שאלה האם היא מאוד משמעותית. במקרה של בנך , כיוון שבקלוויקולה אוסטאומיאליטיס לא שכיח גם אני הייתי רוצה הוכחה שאכן מדובר באוסטאומיאליטיס .

25/12/2017 | 14:17 | מאת: יעל

תודה רבה לך על תשובתך. הייתי שמחה לדעת מהן שאר האבחנות המבדלות שיכולות להיות במקרה שלו (אירגולריות בעצם הקלוויקולה)?. אם רואים שיפור מבחינת השימוש ביד על האנטיביוטיקה שהוא כרגע מקבל(צפליזין) האם זה מחזק את ההשערה שמדובר באוסטאומיאליטיס או שיש אבחנות אחרות להן טיפול שונה?

אכן התגובה לטיפול מחזקת את האפשרות שאכן מדובר באוסטאומיאליטיס, עדיין מיפוי יראה אם יש סימני דלקתאו אולי בעיה אחרת בעצם הבריח שגורמת לאירגולריות. מציעה שתדוני עם הרופאים המטפלים על ההכרח שבביצוע המיפוי

מנהל פורום מחלות זיהומיות בילדים