ילד שמאז שנולד לא מסתכל מפוקס באחת העיניים

דיון מתוך פורום  מחלות עיניים אצל ילדים בניהול עמותת לראות

24/07/2023 | 00:46 | מאת: מודאגת

שלום רב, יש לי בן 8. מאז שונלד היה לו טורטוקולוס קל ביותר. שלא הצריך חוץ משתי פגישות פיזותרפיה ותדרוך ועבר לו. יחד עם זאת באותו צד (צד שמאל). התחלנו לזהות בסביבות גיל 2 שהוא כאילו מסתכל בזווית מהעין הזאת ולא מיישר מבט. זה מאוד בולט בתמונות שלו. וזה בא לידי ביטוי שכהוא נדרש לפוקוס רב, כמו בהסתכלות על מסך או על לוח כתיבה. בפעילות השגרתית לא רואים. עכשיו הבעיה די בולטת אך עברנו מרופא עיניים לאחר ולא הצלחנו לגלות למה זה קורה. בדיקת צילנדר, פעם אמרו יש חצי דרגה ופעם שנייה אמרו תקין ולא מצריך משקפים בבדיקה האחרונה כתבה הרופאה אישונים שוים, תגובות אישונים תקינות, RAPD שלילי הטיית ראש שמאלה מופנה לבדיקת של רופא עיניים ילדים בהקדם, במידה ואין לכפל ראיה בבדיקתם יש לחזור לבדיקת נוירולוג ולשקול הדמיה הייתה תקופה שהתלונן על כאבי ראש עזים. באותה תקופה גם התלונן שקרואה שלושה חפצים במקום שניים (שתי כוסות על השולחן). פעם דיווח על שחור בעיניים. איזה התמחות ספיצפית יכולה לעזור. (רופא ילדים עיניים, איזה תת התמחות). אשמח לשמוע את דעתכם על המקרה.

שלום, הטיית ראש עלולה להיגרם בשל מצבים 1. עיניים כגון פזילה, אסטיגמטיזם, נסטגמוס. 2. לא עיניים: כגון בעיות שמיעה מוח ושריר. בעיות עיניים אסטיגמטיזם אפילו קל בהחלט יכול להיות הגורם פזילה ( במידה שיש ספק אתם צריכים לפנות לרופא עיניים ילדים - זה כבר תת התמחות ואין מעבר) כאב הראש והפרעות ראיה יש לברר אצל נוירולוג-נוירואופתלמולוג.

25/07/2023 | 01:31 | מאת: מודאגת

תודה רבה ד"ר יובל כהן עבר בדיקה יסודית של פרופ מומחה בנירולוגית ילדים מאוד ידוע, מהלך כחצי שעה בקד אותו ביסדיות ואמר שהוא לא רואה טעם להדמייה. ושנראה הילד נוירלוגית תקין. פזילה היינו אצל כמה רופאים וכולם פה אחד אין פזילה כאב הראש וכפל הראייה נותר לא מוסבר. והילד גם הרבה פחות מתלונן על זה. (לא יודעת אם התרגל למצב או פשוט באמת השתפר)

מנהל פורום מחלות עיניים אצל ילדים בניהול עמותת לראות