תוצאות בדיקת עיניים ומשקפיים כן או לא

דיון מתוך פורום  מחלות עיניים אצל ילדים בניהול עמותת לראות

16/06/2023 | 19:00 | מאת: מיכל

שלום, בתי בת 7, בבדיקה אצל רופאת עיניים עם הרחבת אישונים הכל תקין. תוצאות הבדיקה היו: בהרחבה קרקעיות תקינות +1.50-0.75/140+ +1.75-1.0/45+ משקפיים לרחוק +0.50-0.75/140+ +0.75-1.0/45+ מה אומרים המספרים האלו? לא ממש הבנתי. הרופאה אמרה שאין צורך במשקפיים כי המספר מאוד קטן. כשהזכרתי לה שהילדה רואה קצת מטושטש מרחוק מהלוח בכתה רשמה מרשם למשקפיים, אמרה להרכיב בכתה ומול מסכים ולחזור אליה בעוד חצי שנה סהכ רואה טוב מאוד, רק בכתה כשרחוקה מהלוח רואה חלק מהאותיות מטושטש לפעמים. השאלה אם תרכיב משקפיים אני חוששת שיווצר מצב בו העין תתרגל למשקפיים ולא תוכל בלי? ובנוסף וחשוב לי מאוד לדעת אם היא לא תרכיב משקפיים כי יכולה להסתדר בלי, האם בעית הראיה תוחמר והאם עלולה להיווצר עין עצלה? האם חייבים להרכיב משקפיים כדי לתקן בגיל 7 את חדות הראיה? כדי שלא יהיו בעיות בעתיד? אשמח למענה על השאלות ולהסבר קצר על התוצאות שפרטתי. תודה

שלום לביתך יש טשטוש ראיה קל בשל אסטיגמטיזם הגורם לעיוות קל של התמונה. הרופאה עשתה נכון והתאימה משקפיים לביתך. בגיל 7 שנים המשקפיים הם כלי עזר בזמן שמתקשה בראיה והיא לא החייבת להרכיב אותם כל הזמן. היא לא תתרגל היות וזה מספר מאוד קטן וניתן לה חלק מהמספר כך שתמשיך להתאמץ. היא יכולה להרכיב משקפיים כל הזמן או רק כשהיא בכיתה או כשרואה מטושטש. עין עצלה לא תתפתח לאחר גיל 7 שנים.

18/06/2023 | 14:03 | מאת: מיכל

בבדיקת עיניים בגיל שנתיים ובגיל 5 התוצאות היו: בטבלת התוצאות היה רשום: מספר 1.5+, בעין שמאל צילינדר 0.5, ציר 90 בעין ימין ללא צילינדר במה זה שונה מהתוצאות היום שרשמתי מ עלה? האם היתה החמרה או הטבה או שהרופאה לא ציינה את הפרטים האלו בכלל? ושאלה נוספת, אם היא תרכיב משקפיים לראיה מהלוח ומול מסכים כמו שהציעה הרפואה האם הרכבת המשקפיים עשויה לתקן את הבעיה בעין או שזה המצב? כי אני מבינה שאי הרכבה לא תחמיר את מצב העיניים?

מנהל פורום מחלות עיניים אצל ילדים בניהול עמותת לראות