שטפי דם - זריקת פורטאו

דיון מתוך פורום  בעיות הורמונליות ומחלות עצם מטבוליות - אוסטיאופורוזיס

25/09/2019 | 18:05 | מאת: בת

ד"ר ילנה שלום, אימי, בת 79, חולה באוסטיאופורוזיס קשה. מזה כ - 3 חודשים, מזריקה "פורטאו" באזור הירכיים. לעיתים מופיעים כתמים כהים באזור ההזרקה (מעין שטפי דם). מזה מספר ימים, בערך כשעה ממועד ההזרקה, מופיעים נימים אדומים באזור מרוחק מעט ממקום ההזרקה (לכיוון הברך) , ולאחר מספר שעות, חולפים. האם התופעה מוכרת? דרוש בירור רפואי? תודה רבה מראש, בת

לקריאה נוספת והעמקה
26/09/2019 | 15:41 | מאת:

שלום רב, קודם כל אחרי הזרקה של כל תרופה יתכן דימום מינימלי מקומי. תתקשרו לאחות מחברת Care for life, היא תבוא ותבדוק טכניקת הזרקה, ויתכן תיעץ לשיפור הטכניקה. צריך לראות את התופעה, כדי להבין אותה. אם אין גירוד, נפיחות, כאבים או דימום משמעותי במקום ההזרקה- אפשר להמשיך בטיפול. בברכה, דר ילנה סיגל.

26/09/2019 | 19:19 | מאת: בת

ד"ר ילנה, תודה על תשובתך. לגבי גירוד - אמא סובלת שנים מפריחות לא מוסברות . עברה בדיקות מרובות ומגוונות אך ללא ממצא (בעבר טופלה ב"פרדניזון וכעת מגיבה ל"אלרג'יקס", לאחר שהפרדניזון עורר תופעות לוואי). באזור הברכיים, מופיעים בזמן האחרון, כתמים אדומים מגרדים, שמגיבים למשחה "סיקלפט" או "אלוקום". בשל הנ"ל, אני לא יכולה לשייך בוודאות את התופעה לזריקות ה"פורטאו". אתקשר לאחות כהמלצתך. אשמח אם תוכלי לומר האם התופעה הנ"ל מוכרת לך ממטופלות אחרות? תודה רבה ושנה טובה, בת

02/10/2019 | 08:40 | מאת:

שלום רב, אני מציעה לדבר עם אחות מחברת Care for life, שעשתה הדרכת הזרקה. האחות יכולה להגיע הביתה ולבדוק האם הגברת מזריקה את התרופה בצורה נכונה. אני ממליצה גם לפנות לרופא המטפל ולהראות לו את הממצאים, והוא יכליט מה לעשות. בברכה, דר ילנה סיגל

02/10/2019 | 08:54 | מאת: בת

ד"ר ילנה, תודה רבה על תשובותייך.

02/10/2019 | 09:00 | מאת:

שלום רב, אם ישנו גירוד כרוני ולא חל שינוי בתופעה- ככל הנראה הוא לא קשור לתרופה. אבל שוב, בכל מקרה- נא לפנות לרופא, הוא יראה את המטופלת ויכליט על המשך הטיפול. בברכה, דר ילנה סיגל