ציסטה של גופיף צהוב

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - אנדומטריוזיס, לפרוסקופיה, היסטרוסקופיה

08/05/2004 | 01:30 | מאת: אופק

מהי ציסטה של גופיף צהוב? ממה היא נגרמת? האם יתכן כי רופא לא ידע להבדיל בינה לבין ציסטה דרמואידית? אם היא גורמת לדימום לפני המחזור עם כאב המום בצד שמאל? האם כל פעם היא תחזור מחדש עד למחזור? מה המשמעות של זה מבחינת פוריות?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, במהלך כל חודש גדל זקיק דומיננטי בשחלה אשר מייצר הורמונים הכרחיים להכנת הרחם ולגרימת הביוץ. לאחר הביוץ זקיק זה עובר שינוי ויקרא גופיף צהוב אך ממשיך לייצר הורמונים אשר יתמכו בהריון בשלביו הראשונים, במידה ולא תתרחש הפרייה והשרשה ייצור ההורמונים יפסק לאחר שבועיים והווסת תופיע. לעיתים כשבוע לאחר הביוץ מופיע דימום בשחלה (גופיף צהוב מדמם) אשר גורם לאי נוחות לועיתים כאבים, ובבדיקה ניתן לזהות ציסטה שחלתית רגישה. מבנה זה שונה במאפייניו מציסטה דרמואידית

09/05/2004 | 22:05 | מאת: אופק

המזחור שלי לא סדיר ולכן חששתי שאני לא מבייצת (עכשיו קיבלתי מחזור לאחר שלושה חודשים שהוא לא הופיע), האם הציסטה של גופיף צהוב היא אינדיקציה על כך שאני אכן מבייצת? ניתן לדעת מתי זה קרה? האם זה עלול לחזור שוב או שפשוט יעלם לו עם המחזור?מדוע הגופיף הזה גדל כל כך עד שבבדיקה גניקולוגית רגילה הרופא לא יודע להבחין בינו לבין ציסטה דרמואידית?

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - אנדומטריוזיס, לפרוסקופיה, היסטרוסקופיה