היפרדות רשתית? מה עליי לעשות במצב דברים זה?

דיון מתוך פורום  רשתית

17/11/2018 | 12:51 | מאת: פז

שלום. עברתי השתלת קרנית לפני כשבוע והועלה חשד שאני סובלת מהיפרדות רשתית. הרופאים ציינו שלא ניתן לראות בבירור את הרשתית בתקופה זו לאחר ההשתלה. אשמח לדעת מתי כן ניתן יהיה לראות בבירור את הרשתית לאחר ההשתלה ומדוע כעת לא ניתן לראות? בנוסף, האם עליי לשים לב לדברים מסוימים? אציין שאני לא רואה כלום בעין הזו. אפילו לא מזהה פנים. עשו לי אולטראסונד והוא נמצא תקין (אך מנגד רופאת רשתית ועוד רופא אמרה לי בבדיקה הידנית הרגילה - לא אולטראסונד, שהיא רואה "לבן" ושזה לא טוב ואם הבנתי נכון גם היה רפלקס אדום לא תקין. מה זה יכול להיות? סליחה על השאלות המרובות. אני מרגישה אובדת עצות שכן מאבדת את ראייתי.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום פז. הרשתית נמצאת בחלק האחורי של העין. אם הקרנית (שנמצאת מקדימה) אינה שקופה- קשה לראות פרטים. הממצאים שציינת מחשידים לבעיה ברשתית. הדרך לאבחן היא אכן באולטראסאונד- ה׳רואה׳ בעזרת גלי קול ולכן לא תלוי בשקיפות הרקמה.

17/11/2018 | 13:06 | מאת: המשך

תודה על התשובה. ידוע לך מתי לאחר השתלה ניתן יהיה לראות בבירור את הרשתית? בנוסף, מה הכי נכון לעשות במצב דברים זה - בו מצד אחד רואים בבדיקה הידנית, אומנם בטשטוש, סימנים לא תקינים, ואני לא רואה בעין כלום, לבין מצב בו באולטראסונד לא רואים משהו חריג?

מנהלי פורום רשתית