תופעות לוואי מזריקת פורוליה

דיון מתוך פורום  תופעות לוואי בטיפול התרופתי

04/01/2019 | 12:03 | מאת: מרים

שלום מזה שנה וחצי אני מקבלת זריקת פורוליה, זו הזריקה השלישית. תחילה עם קבלת הזריקה הראשונה התחיל לי צינון כמו מים ולא יחסתי לזה חשיבות חשבתי שזו שפעת או התקררות. בזריקות הבאות כבר הצינון היה ועודנו קשה יותר, קושי בשינה, ניחיריים סגורים קושי בנשימה, נשימה דרך הפה. תופעה שמקשה על אורח החיים היומיומי שלי. ביקרתי אצל מס' רופאים, תחילה חשבו שזו אלרגיה עשו לי בדיקות ושללו, אף אוזן גרון אמר שהכל תקין אך נתן לי טיפול בתרסיס Avamys פעם ביום וכדור Desloratadineפעם ביום למשך 14 יום. לאחר הטיפול הרגשתי הקלה והתופעה החלה לעבור. בתחילת דצמבר שוב עשיתי הזריקה כחלוף חצי שנה ואחרי שבועיים תופעת הצינון והנשימה חזרה בעוצמה יותר חזקה, הכל חזר שוב! אני חושבת שיש קשר ישיר בין הזריקה לתופעת הצינון ודרכי הנשימה. אודה לקבל את חוות דעתכם והאם ניתן לטפל בזה?

לקריאה נוספת והעמקה

כל טיפול תרופתי עלול לגרום לתופעות לוואי בחלק מהמשתמשים. פרוליה הינה תרופה המכילה את החומר הפעיל denosumab. זיהום בדרכי הנשימה העליונות הינו תופעת לוואי שכיחה של הטיפול בתרופה. כאשר תופעה מתרחשת בסמוך להתחלת טיפול תרופתי וחולפת עם הפסקתו עולה הסבירות כי קיים קשר בין התופעה לטיפול. כאשר התופעה מתחילה שוב עם החזרת הטיפול, הסבירות לקשר בין השניים מתחזקת. מובן שיש לשלול גורמים אחרים לתופעות המתוארות.

מנהל פורום תופעות לוואי בטיפול התרופתי