פיטריית שמש
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לאחר חשיפה לשמש הופיעו אצלי קתמים לבנים קטנים על הזרועות. האם טיפול כלשהו לפני החשיפה לשמש עשוי למנוע זאת? אם הבנתי נכון מדובר בפיטרייה שנמצאית על העור אבל מתבטאית רק עם החשיפה לשמש.
מדובר בתופעה שכיחה הנגרמת על ידי פטריה הנקראת "פיטרוספורום אובלה". הטיפול הוא בעיקר בשל סיבות אסתטיות. ישנם תכשירים רבים אנטי פטריתיים כולל: משחות, תרסיסים, שמפו וטיפול בכדורים. הטיפולים עשויים לעזור לפרק זמן מסויים, אך הפטריה אינה נעלמת. הפריחה מופיעה לאחר חשיפה לשמש, הריון, מצב חיסוני נמוך ועוד. מציעה לנסות תכשירים מקומיים ושמפו. חשוב מאוד להמשיך בטיפול מונע בשמפו גם לאחר שהפריחה נעלמה. במקרים קשים ניתן לטפל בכדורים. בהצלחה.