כניסת פתוגנים דרך עור ללא אפידרמיס
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב! שאלה זו מסתובבת במוחי זמן רב, קודם אתאר את הפגיעה בעור - מדובר למשל, בשיכבת העור היורדת לאחר גירוד עקיצת יתוש מגב כף היד. אין הפרשה דמית כלל, אבל, לוקח לשכבה כ2 4 שבועות מהופעת גלד ועד ריפוי מוחלט. מה שכן יש, אלו הפרשות דמויות זיעה האם יש אפשרות לפתוגן כלשהוא (חיידק, או לפחות וירוס) להיכנס אל הגוף בהינתק שכבה זו בלבד? הרי הפרשה דמית אין, ונדמה שהפגיעה חיצונית, אך בכל זאת נחשפים חלקים פנימיים יותר של העור.
כן, כאשר יש פגיעה כלשהי, לרבות עקיצה תיתכן פגיעה במחסום העורי ועלול להיגרם זיהום עורי. הזיהום לרוב חיידקי ושכיח יותר אצל הסובלים מאסתמה של העור.