טיפול בסלוליטיס
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
דר מידן שלום רב אודה לך על התיחסותך : לפני כחודש ( ארץ ) סבוריאה מאחורי האוזן טיפול בelocom- שיפור חלקי לפני כשבועיים החמרה - אבחנה של סלוליטיס ( אמריקה ) טיפול בCephalexin 500 mg ל10 ימים 40 קפסולות + Sulphameth / Trimethoprim 800/160mg 20 קפסולות ל10 ימים כרגע ביום השני לטיפול עדיין תנוך אוזן אדום קשה בולט ומבריק ומגרד מבקשת עצתך : 1 . האם הטיפול מתאים 2. מתי לצפות לשיפור 3. מה מומלץ לשים נגד הגרד . תודה מראש על תשובתך נורית
שלום, סבוראה הינה מחלה דלקתית המאופיינת בקשקשת ואדמומיות. לרוב מופיעה מאחורי האוזניים, קו השיער, הקפלים בצידי האף, עפעפיים, בחלק החיצוני של תעלת השמע ולעיתים גם במפתח החזה. הטיפול מגוון וכולל: משחות סטרואידליות כגון אלוקום, משחות אנטי פטריתיות עם סטרואיד כגון הידרואגיסטן, סוגי שמפו שונים ופרוטופיק. לעומת זאת, צלוליטיס הינה מחלה זיהומית של הרקמה התת עורית המתטאת באודם, בצקת , חום מקומי וסיסטמי. לעיתים גם בדלקת של בלוטות לימפה אזוריות. לסיכום, שתי מחלות שונות מאוד. הטיפול שניתן במידה והאבחנות נכונות מתאים אך יש צורך בבדיקה קלינית! בהצלחה!!