אלופציה אראטה בזקן ו-"דרמובט תמיסה לקרקפת"
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי דוקטור, אני בן 24 ולפני כמה חודשים התחילו להיווצר לי כמה חורים בזקן מתחת לקו הלסת שגדלו לחור אחד גדול, לא מזמן התווספו עוד 2 חורים בצד השני. רופאת העור אבחנה אלופציה אראטה ורשמה לי "דרמובט תמיסה לקרקפת" למשך חודש (פעמיים ביום למשך 15 ימים, ולאחר מכן פעם ביום עד סוף התקופה). מקריאה על הדרמובט כאן ובמקומות אחרים עלו המלצות שונות לגבי אורך השימוש, חלק המליצו על שימוש שמסתכם בשבועיים, חלק בכמה ימים וחלק בחודש. בנוסף עלו חששות לגבי תופעות לוואי אפשריות. האם מומלץ ללכת לפי מה שהרופאה רשמה או שיש פתרונות יותר מומלצים / משך טיפול שונה שמומלץ יותר? האם יש סיכונים שעלולים לגבור על היתרונות בשימוש? תודה מראש.
היי אלופציה אראטה זו אינדיקציה מקובלת לשימוש ממושך יחסית (חודש) בדרמוואט ניתן גם לשקול להזריק סטרואידים לאזורי ההתקרחות בהצלחה