אורטיקריה ואנגיואדמה
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני כשנה, פרצה אצלי אורטיקריה שהחלה בגרד מטורףף ברגליים שהתפשט לכל הגוף. בבוקר שאחרי ההתפרצות, התעוררתי עם שפה עליונה נפוחה ומאותו בוקר, כל יום התעוררתי כשאזור אחר בגוף נפוח. ידיים-טבעות לא באו בחשבון, רגליים- לא יכולתי לנעול סניקרס, שוב השפתיים (שתיהן) ולבסוף גם התנפחו לי כל הפנים. עיניים, רקות, מצח, גשר האף.. הכל, ברמה שאחותי לא זיהיתה אותי. בנוסף לזה, מאז ההתפרצות, יש לי גם קוצר נשימה והרופאה נתנה לי משאף. השאלה שלי היא כזאת, כשהלכתי לרופאת המשפחה עם פרצוף ורגליים נפוחות, שאלתי אותה אם זו אנגיואדמה, כי הבנתי ש40% מסובלי אורטיקריה יסבלו גם מאנגיו, היא ישר אמרה לי לא. היא צודקת?
שלום רב, במידה ומופיעה נפיחות ברקמות רכות ככה״נ מדובר באנגיואדמה.