כלורהקסידין, האם מותר?
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, מותר להספיג טיפה כלורהקסידין על פצע אקנה בפנים בשביל חיטוי? במיוחד אם נפתח, אבל גם כשסגור. אם לא, עם מה הכי בטוח לחטא פצע אקנה שגם מרגיע את העור ולא יגרום להחמרת המצב? אני לא משתמשת בשום טיפול כרגע, ולא מורחת משחות. מכיוון שהכל היה עושה לי גירוי ולא עוזר. שאלה נוספת, אם אני לוקחת ויטמין D ומתפרץ לי האקנה בגללו, אם אמשיך לקחת ויטמין די בקביעות האקנה ימשיך להתפרץ יותר ויותר או שזה יעצר אחרי זמן מסוים ויפסיק להתפרץ? תודה מראש
שלום רב, כלורהקסדין אינו טיפול מומלץ לנגעי אקנה. יש צורך במשחות ספציפיות. ניתן להשתמש בג׳ל זינדקלין עבור הפצעים. לא ידוע לי שויטמין D מחמיר אקנה ועל כן לעניות דעתי אין מניעה. רפואה שלמה,
תודה רבה על התגובה. זינדקלין עשה לי גירוי. עם מה מותר לחטא חטט שנפתח טבעית ללא נגיעה בו? והאם יש משחה שלא גורמת לגירוי והופעת דרמטיטיס קוסמטי? שוב, המון המון תודה על המענה.
אפשר גם תכשירים טופיקליים כמו אקנמיצין