הסרת נקודות חן בפנים
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי :) יש לי כמה נקודות חן בפנים שהייתי רוצה להסיר בלייזר מטעמים אסתטיים, אך אני חושש מהסרתן משום שלא ניתן לשלוח אותן לבדיקה ולקבל תשובה של 100% , אז יש לי שתי שאלות: 1. יש מצב שבבדיקה אצל הרופא הוא יראה שהנקודה לא מסוכנת אבל אולי היא ממש בתחילת התהליך אז לא מזהים? 2. במידה ואחליט להסיר, יש טעם שאבקש שישאירו אולי נקודה ממש קטנה לייתר ביטחון? זה יכול לתת תועלת מסוימת למי שרוצה ודאות מלאה? תודה רבה :)
שלום רב, הגישה המקובלת היום ברפואת עור בעולם היא שנקודות חן מוסרות באופן כירורגי ולא לייזר כדי לשלוח אותן לבדיקה פתולוגית, גם אם המראה שלהן נראה תקין. השארה חלקית שומה בוודאי לא מומלצת כי אם יהיו שינויים במראה שלה עם הזמן יהיה קשה להעריך אם היא תקינה או לא. ממליץ להיוועץ עם רופא עור במרפאה כדי להחליט על אופן ההסרה. רפואה שלמה,