Frontal fibrosing alopecia

דיון מתוך פורום  רפואת עור - דרמטולוגיה

30/04/2021 | 14:05 | מאת: א.ל

היי ד"ר, אני מצטער שאולי אני מציף אותך בהרבה שאלות. מקווה שזה בסדר מבחינתך. יש לי חשש שאגיע לרופא אחר שיבחר בכיוון שמרני שוב כמו רופא העור הקודם. כמו שציינת לוקח למתטרוקסט חודשים לעבוד(חודשים שבהם אני ככל הנראה אמשיך לאבד שיער. ולא נותר הרבה. איבדתי כבר כ 70% ממנו). אני מאוד חושש שאז אקבל המלצה על טיפול תרופתי לא מספק ולא אגרסיבי מספיק והמחלה תתקדם(גם אין ערבות שהמתטרוקסט תעבוד). ממה שקראתי בספרות הרפואית(מ uptodate ובעשרות מחקרים ,אני סטודנט לרפואה)- רק שילובי תרופות נתנו תוצאות טובות בעצירת המחלה ועדיף להיות אגרסיבי בהתחלה ואז להוריד בתרופות כדי להציל כמה שיותר שיער ולא הפוך. אני חושש מאוד כי במידה וזה קורה, זה ייקח עוד זמן לקבל חוות דעת נוספת(וזמן זה הפקטור המכריע במחלה הזו). בינתיים הסטרואידים הפומיים עוד מאטים את המחלה(כבר לא נושרות מאות שערות אלא עשרות כל יום) אבל אני לא יכול להמשיך עם הסטרואידים עוד הרבה זמן(אני כבר כחודשיים על מינון יחסית גבוה). ללא השפעת הסטרואידים אני חש נימולים ודקירות בכל הגוף ובעיקר ברגליים ,בקרקפת ובגבות(האזורים שבהם רוב השיער נושר). האם באמת ניתן לבקש מהרופא שיבדוק אותי באותו היום יתייעץ איתך גם במהלך הייעוץ? מקווה שהחשש שלי נתפס כלגיטימי. תודה לך הכל!

01/05/2021 | 10:15 | מאת: ד"ר אייל טלב

שלום רב, כפי שרשמתי, אני סמוך ובטוח שמומחי השיער שלי יתייחסו בכובד ראש לבעייתך וינסו יחד איתך להתאים טיפול. בזמן ביקורך תוכל לדון על הטיפולים שקיבלת ועל החששות לגבי כל טיפול. במידה ויהיה צורך הרופא/ה במרפאה יוכלו ליצור עמי קשר בשמחה רבה. רפואה שלמה,

01/05/2021 | 11:32 | מאת: א.ל

היי, אוקיי רק רציתי לוודא, תודה:). אחרי שנה וחצי של אבחונים שגויים שכנראה הותירו לי נזק בלתי הפיך והעובדה שנתקלתי בחוסר ידע מקצועי אצל רופאי עור בקהילה ובבית חולים אחר ערערה אצלי את הבטחון במקצועיות של הרופאים אך, נשמע שאתם מעולים. חבל שלא פניתי אל איכילוב לפני כן.

מנהל פורום רפואת עור - דרמטולוגיה