שאלה..........................
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היתה לי לפני שנה פטריה בציפורן ברגל שמתי לק נגד פטריות , בקיצור בכמה שבועות האחרונים אני רואה שוב לבן על הציפורן והציפורן נשברת עשיתי ביופסיה ולא יצא שיש פטריה , אציין שלא זוכרת אם גזרתי את הציפורן או שמתי לק לפני הביופסיה האם בגין כך יש לבקש ביופסיה שוב ? וממה זה יכול להיות אם נגיד וזה לא פטריה ?
דנה שלום, שינויים בציפורניים יכולים לנבוע ממספר גורמים כולל פטרת, טראומה וכו. משטח פטרת מציפורן יעיל ב30% מהמקרים בגלל סיבות כמו שציינת - ציפורן קצרה מדי, לק, טיפול מקומי רצנטי בציפורן, איסוף חומר לא מספק עי האחות וכו. כן מומלץ לא למרוח דבר על הציפורן לפחות שבועיים ולחזור על משטח. אחרי שנלקח המשטח ניתן לחזור לטיפול המקומי. רפואה שלמה,