הרפס בשפתיים לאחר טיפול שיניים
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. כמעט כל פעם לאחר שאני הולך לטיפול שיניים אני "חוטף" הרפס בשפתיים במקום קבוע. השאלות שלי בבקשה... 1-איך אפשר למנוע את יציאת ההרפס בעזרת כדורי זובירקס לפני טיפול השיניים? 2-האם הופעת ההרפס לאחר טיפול השיניים קשורה לכלים לא מחוטאים או בגלל חיכוך הכלים של רופא השיניים במקום הקבוע שמופיע לי ההרפס? 3-אם אכן הופיע לי ההרפס בגלל הטיפול אצל רופא השיניים,האם זה הגיוני שהוא מופיע לאחר 3 ימים? יש לציין שבעבר כמובן סבלתי מהרפס השפתיים אבל בשנים האחרונות הוא מופיע לי כמעט תמיד לאחר טיפול שיניים. אודה לך אם תוכל לענות על השאלות הנ"ל ולא באופן כללי. תודה ויום טוב.
אבי שלום, הרפס לביאליס יכול להתפרץ בשל טריגרים כמו טראומה, סטרס, חום או קור מקומי ועוד, ולכן אפשרי לאחר טיפולי שיניים. הוירוס שוכן בגוף האדם לכל החיים ופורץ כאשר יש פגיעה בשלמות העור או הריריות ולא נדבקים בו כל פעם מחדש. ניתן לנסות טיפול מניעתי באציקלוביר יום לפני טיפול שיניים אם האירוע חוזר על עצמו. יכול להיות שהזיהום ההרפטי יופיע שלושה ימים אחרי הטיפול. רפואה שלמה,