מינוציקלין בשילוב עם פוטותרפיה
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי אני בת 31. נטלתי ראקוטן בגיל 17 ונעלמו לי הפצעים למשך שנים רבות. בעקבות הקורונה חלה התפרצות נוספת של אקנה. קיבלתי אנטיביוטיקה מינוציקלין כדור 1 של 100 מג לתקופה של חודשיים. אני יודעת שממולץ לא להחשף לשמש בתקופה זו. האם אוכל לשלב במקביל טיפול פוטותרפיה (שיטת אדל) אצל קוסמטיקאית במקביל? או שמומלץ להמתין עד תום התקופה? תודה מראש על המענה.
עדי שלום, מינוציקלין היא אנטיביוטיקה ממשפחת הטטרציקלינים. קבוצה זו גורמת לפוטוסנסטיביות שזו מילה נרדפת לרגישות לשמש. על כן מומלץ להימנע מחשיפה לשמש בין אם חיצונית או במסגרת טיפולית עד לסיום קורס הטיפול באנטיביוטיקה. רפואה שלמה,