..Lichen planopiloris

דיון מתוך פורום  רפואת עור - דרמטולוגיה

16/02/2021 | 01:04 | מאת: א.ל

שלום, אני בחור בן 27, לפני כשנתיים החלה נשירת שיער קיצונית של מאות שערות ליום מהראש מהריסים ומהגבות. בהמשך הופיעו לי כל מיני תסמינים ללא מקור ברור:ירידה במשקל,נימולים בידיים,ברגליים ובפנים,בעיות בעיכול,ציפורניים הצהיבו. רופא עור אבחן טלוגן אפלוביום. בהמשך שיער הגוף שלי החל לנשור,הרגליים,שיער ערווה ושיער בבית שחי. היום 80% מהשיער ברגליים נשר. הייתי בייעוץ אצל רופא עור והוא שלח דגימה לביופסיה. ולדעתו מדובר ב LPP. ממה שקראתי במחלה הזו מדובר בנשירה הצטלקותית בלתי הפיכה. הביופסיה נאמר לי לוקחת 5 שבועות. לפי מה שרופא עור ממליצים עם הבעיה הזו זה לא לחכות ולקבל טיפול מידי כדי לעצור את המחלה. האם ניתן לזרז את הביופסיה?(למי ניתן לפנות?.) זו אבחנה נורא קשה ואיבדתי את רוב שיער ראשי,חלק גדול מהגבות שנראות דלילות והרגליים כמעט חלקות לגמרי. הרופא שלח אותי בינתיים לעשות בדיקה של שדות ראייה, בדיקת G6PD,ויטמין די וספירת דם. לא בדיוק הבנתי איך זה קשור לבעיה. אני מאוד אומלל כרגע כי מדובר בנשירה בלתי הפיכה וצריך לטפל בה מוקדם(על פי מה שקראתי בספרות). מדוע רופאת העור לא מקדמת את הבדיקה ולמי ניתן לפנות? האם ניתן לקבל טיפול כלשהו בינתיים?אין צורך להדגיש את הנזק הנפשי שנגרם לי גם בעת האבחון וגם בשנתיים שבהם אובחנתי באבחנה שגויה וכתוצאה מכך ככל הנראה נגרם לי נזק בלתי הפיך לשיער. תודה רבה,

21/02/2021 | 11:36 | מאת: ד"ר אייל טלב

שלום רב, צר לי לשמוע על הדרך שעברת עד לאבחנה. כדי להתחיל טיפול כיאות יש לוודא בביופסיה כי אכן מדובר בLPP. בדיקות הדם שהתבקשת להשלים מיועדות להכינך לצורך קבלת טיפול. במידה ומעוניין ניתן להמשיך מעקב במרפאות שיער של מחלקת עור ומין בבית החולים איכילוב. ניתן לקבוע תור בטל 03-6974000. רפואה שלמה!

06/03/2021 | 07:40 | מאת: א.ל

תודה רבה על המענה. הגיעה תשובת הביופסיה ואכן יש לי את המחלה. קיבלתי מרופא העור פרדניזון לעשרה ימים ופלקוויניל. רציתי לשאול האם הטיפול הזה יעיל כי ממה שקראתי התרופה הזו לא תמיד יעילה. האם ניתן להתחיל טיפול תרופתי משולב עם עוד תרופות כבר מההתחלה. איבדתי שנתיים שיער ואני לא רוצה לאבד עוד. האם הזרקת סטרואידים לקרפקפת גם יעילה ואיפה ניתן לקבל טיפול כזה? תודה רבה!

מנהל פורום רפואת עור - דרמטולוגיה